Ang. min rökning

Jag vill klargöra en sak en gång för alla angående att jag röker fast jag är
gravid .....Har fått massa klagomål både här och på FB och jag har förklarat
tusen gånger men nu gör jag det en sista gång för jag orkar inte dra upp det
hela tiden .....

Först och främst så VET JAG ATT DET ÄR FEL ATT RÖKA när man väntar
barn ..... jag är inte dum i huvudet ..... jag VET VILKA RISKER det innebär
också ....

Och tro mig, speciellt ni som inte känner mig men som klagar gladeligen, jag
försöker sluta ..... innan graviditeten rökte jag ca en paket om dagen, så fort
jag fick veta att jag va gravid började jag minska dratiskt och idag är jag nere
på ca 3-4 cigg om dagen ..... och när jag röker så är det sällan jag röker en
hel cigg, oftast räcker det med en halv eller bara några bloss ....

Jag beundrar dom kvinnor som kan sluta röka på en gång men jag kunde inte
det, okej? Jag är trött på att ta massa jävla skit för att jag röker .....

Ni tror verkligen inte att jag vet att det kan va farligt, att det innebär risker osv
osv ..... det bevisar bara på att ni verkligen inte känner mig ....

Mitt mål är att försöka sluta röka men jag är nöjd med att ha minskat så mycket
som jag har gjort också .... och det finns värre saker att göra under graviditeten
än att röka .....

Så, nu vet ni att jag vet att det är fel att röka under graviditeten .....




Kommentarer
madeleine

Nu vet du hur jag kände mig ...

2010-08-26 @ 15:11:19 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
nina

fan rök hur mycket du vill, du behöver inte förklara dig! det är ditt barn och ditt liv skit i alla andra som klagar,dom verkar ha större problem själva och om dom själva är föräldrar tycker jag dom kan lägga den energin dom lägger på dig, på deras barn istället. + att du delar ju inte dina lungor med ditt barn. jag tycker du gör det bra, själv hade jag nog rökt 2 pak om dagen om jag var gravid för jag är så jävla orolig av mig :)

2010-08-26 @ 17:53:55
Tine

din kropp, ditt barn, ditt beslut. Skit i resten.

2010-08-26 @ 20:30:22 | http://monkeyhey.blogg.se/
elina

sluta för faaan inte röka.. konstaterades att mitt missfall var för att jag slutade.. kroppen sa ifrån för det fick inte i sig nikotinet.. så sluta inte!!!!

2010-08-26 @ 21:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!