En dag i taget

Jag och Patrik har en jobbig tid framför oss nu ..... jag lite mer än han .....
vi måste försöka hitta tillbaka till varann samtidigt som jag inte vill gå
för fort fram, vill inte att han ska tro att allt är toppen mellan oss när det
är långt ifrån toppen .... vill inte ge honom några förhoppningar .... jag
vet inte hur mycket han förstår av vår situation .... jag har ingen aning
om hans tankar och känslor kring allt det här .... det är minst sagt lite
frustrerande .... jag får en känsla av att patrik förlitar sig på mig, att jag
ska fixa det här utan att han behöver anstränga sig .... kan ju ha fel men
det är svårt att veta när han varken säger bu eller bä =/ Vi får ta en dag i
taget ..... jag vill veta vart han står, om han tänker hjälpa mig att försöka
rädda vårt förhållande ....

Vill passa på att tacka ett par underbara vänner som vill hjälpa oss, pga
vissa personer och andra omständigheter skriver jag inga namn, ni vet
vilka ni är (hoppas jag) .... ert stöd betyder mycket, speciellt för patrik ...
Han har det inte lätt nu, jag är jobbig att leva me i vanliga fall men nu är jag
ett hormonstint monster som när som helst kan explodera .... men jag är glad
att han står ut me mig iallafall, det är många som skulle ha dragit för länge sen ...

Jag hoppas att vi hittar tillbaka till varann, han är det näst viktigaste i mitt liv ....

Nu börjar lite barnsaker invadera vårt hem också .... haha .... fick ju en badbalja
av madde igår och nästa månad ska vi till T och hämta bärsele, ammningskudde och
en babysitter ..... känns overkligt som fan, speciellt nu när jag inte känner mig gravid
längre ..... det sticker lite i brösten men det är knappt märkbart så .... nä,jag längtar
tills efter UL, då kan man börja handla på riktigt ..... ska försöka köpa dom dyrare
sakerna innan januari så det är ur världen .... kommer kunna spara ungefär 10.000
kr innan årets slut och tro mig, dom pengarna är välbehövliga ^^

Velar lite kring när vi ska berätta för min farmor, patriks föräldrar samt hans chef att
vi väntar barn .... vill berätta så fort jag har gått in i v12 men samtidigt vill jag vänta tills
UL för att verkligen veta att allt står bra till där inne .... min farmor skulle bli så oerhört
ledsen om jag skulle få missfall eller på annat sätt förlora barnet .... vill helst inte säga
nåt till henne förrän efter UL .... och patriks föräldrar jag vill jag bara ha överstökade så
fort som möjligt .... det kommer bli ett helvete för alla inblandade .... och patriks chef
måste ju också veta det i god tid pga pappersarbete och administration .... jag tror nog
att alla dom kan vänta i 9 veckor till .... eller hur?? :P då är jag i v19 .... patriks föräldrar
kommer säkert flippa ur för att vi berättade det så sent men det är vårt val ....

Idag ska jag äntligen köpa min gravid-fylla-i-bok :D gissa om jag är överlycklig eller vad?

Nä, nu ska jag ta en cigg .... har faktiskt varit jätte duktig idag, det blir min tredje cigg sen
7 imorse då jag vaknade .... visst är jag lite duktigt?? ;)

Bye Bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!