Nu är julen slut, slut, slut :(

Igår va det dags för det som många både längtat efter men också fruktat,
nämligen julafton ..... jag och Patrik åkte upp till Visättra runt 13-tiden för
att fira jul där me min mamma, moster, mina 2 kusiner och ena kusinens
pappa :) Vi började me att fira yngsta kusinen som fyllde 13, blev tårta
och julmust för min del :)

Efter det satt vi och pratade massa och väntade tills kalle började och sen
såg vi på det ett tag medan moster gjorde ordning maten :) Vi sysselsatte
oss me kortspel och vid 5 va det äntligen dags för mat och jag har längtat
efter julmat en hel evighet så jag skäms ju när jag säger att jag bara fick i
mig 2 potatisar, 4 köttbullar, 4 prinskorvar, ett halvt ägg och en halv macka
innan jag va sprickfärdig :( Efter maten låg vi soffan och slappade ett bra tag
och smälte maten .....

Runt 19-tiden spelade vi spel, blev brainstorm ... det va skitroligt men jag och
Patrik förlorade bägge gångerna mot min moster och hennes ex ^^ Haha ....
Sen va det dags för julklappsöppning :D Fick inte så mycket till mig själv men
det blir väl så när man väntar barn .....

Iallafall så fick jag det här:
Av mamma fick jag presentkort på HM på 300 kr, 2 par pyttesmå strumpor till tösen.
Av maria (moster) fick jag ett babygym.



Sen har jag ju fått julklappar av fam Nilsson och av patriks föräldrar :)
Av fam Nilsson fick vi smått och gott till tösen (bl.a termometer, zinksalva, nappar,
fotoram, pincetter, våtservetter m.m)

Av patriks föräldrar fick jag presentkort på HM på 500 kr och Patrik fick strumpor,
sedlar, presentkort på dressmann på 1000 kr :)

Och nästa gång vi träffar Patriks mormor, vilket blir av i mellandagarna eller tretton-
dagshelgen så får vi julklappar av henne också :)

Vi kom hem strax efter 22 igår kväll och då va både jag och Patrik helt slut, framför
allt jag då =/ haha ....

Idag har varit en SMÄRTSAM och bara förjävlig dag :( I förmiddags åkte jag och Patrik
till city gross för att handla, halvvägs dit fick jag sån toktandvärk och bara grät, satt kvar
i bilen medan patrik va inne och handlade och bara grät och på väg hem igen tokdäckade
jag av utmattning ..... Patrik va så jävla underbar och ringde en akuttandläkare inne i stan
så vi fick tid kl 17 .... jag bedövade tanden me tandvärk och 2 värktabletter så länge .....

Klockan 17 åkte vi in till stan och jag fick träffa en tandläkare .... jag sa att jag ville dra
ut tanden men det gick tandläkaren inte me på .... han ville att jag skulle rotfylla tanden
i 3 omgångar .... hur som helst så fick jag bedövning och 20 min sen började dom hålla
på, genast började jag gråta av smärta och dom fick avbryta ..... dom gav mig mer
bedövning men samma sak hände igen .... den tredje gången stod jag inte ut längre
men då va dom visst klara me va dom nu än gjorde ^^ Patrik va me mig hela tiden och
han va ett jätte stort stöd och försökte lugna mig och trösta mig samt skälla ut tandläkaren
efter noter :P Haha ..... det va en ny sida av Patrik, må jag säga men det känns skönt att
veta att han är mån om mig och vill inte att jag ska ha ont ..... vi fick betala nästan 2000
spänn för ingenting egentligen, känns jävligt surt .... jävla ryss/polack gubbe som knappt
kunde svenska, nä dit ska vi ALDRIG mer igen !!!!!!!!!!! Dessutom röntgade dom tanden
och det fanns knappt nåt kvar av den men han sa att den va för frisk för att dra ut ^^
Hur fan ska en tand se ut för att dom ska dra ut skiten då?!?!?!?!?!?!?!

På måndag ska vi ringa folktandvården i Huddinge och KRÄVA att dom drar ut den samt
att vi måste ha en tid fort ..... Jag orkar inte hålla på och springa hos olika tandläkare,
jag har blivit så jävla tandläkarrädd och stressar upp mig så jävligt och jag måste ju
tänka på tösen också och mitt redan höga blodtryck :( vill bara få ut tandfan, ska det va
så jävla svårt?

Är helt slut nu pga all smärta och alla tårar :( ska ta mig nåt att äta och sen lägga mig i
soffan och gosa me älsk och titta på En natt på museet :)

God fortsättning på er där ute och hoppas att ni har haft en supermysig jul?

Bye Bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!