Ett nytt liv

Det är konstigt hur mitt liv kunde förändras på bara ett par sekunder .... och
det va dom mest nervösa sekunder i hela mitt liv .... efter så många negativa
test, besvikelser och tårar så plussade jag till slut ... jag kan inte fatta att jag
väntar barn, att jag har ett litet liv där inne i magen ....

Jag har väntat på den dagen SÅ länge, jag hade nästan gett upp hoppet ....

Men idag är första dagen på väg mot ett nytt liv som småbarnsförälder och jag
vill dela me mig av allt vad det innebär, mvc-besök, UL, alla graviditetsbesvär
och krämpor och så givetsvis förlossningen och tiden efter det, när vi håller på
och lär känna en ny liten familjemedlem ...

Jag kanske är i en liten bubbla nu och många tycker säkert att jag är naiv för att
jag är så lycklig .... men jag vet att jag KAN få missfall, jag vet att det KAN va nåt
fel på barnet när det föds, jag VET det .... men jag tänker inte oroa mig .... jag vill
bara njuta av den här stunden av lycka .... Jag är gravid, bara det i sig är ett mirakel ....

Jag hade så svårt att sova inatt, då SLOG det mig på allvar att inom 6 mån (eller kanske
tidigare) så blir jag och älsklingen föräldrar .... och då kom oron .... är vi redo? Jag vet
utan tvekan att vi är det, vi kommer bli bra föräldrar ....

Igår kikade jag runt på blocket som så många andra gånger .... kollade på spjälsängar,
skötbord, vagn, bilbarnstol osv .... men skillnaden nu när jag kollade va att jag kollade
på allvar .... förr kollade jag och drömde mig bort .... nu kollar jag för att nu behöver vi
verkligen spjälsäng och allt sånt .... Nu behöver jag inte drömma längre, min dröm har
gått i uppfyllelse .....

Idag ska jag ringa mvc och boka tid för inskrivning och så hoppas jag kunna boka
tid direkt för UL .... vill veta hur långt gången jag är, när jag ska föda och det
viktigaste av allt .... jag vill se vårt barn för första gången :love:

Bye Bye




Kommentarer
Tine

Inte?

2010-07-12 @ 18:30:14 | http://monkeyhey.blogg.se/
Rebecca

Inte? vadå inte?

2010-07-13 @ 18:05:14 | http://www.minvardagsommamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!