Spökveckor?

Ni, blivande mamma där ute som har gått ganska långt i graviditeten, har ni
märkt av dom s.k spökveckorna? Brukar vanligtvis ske mellan v10-16 då
graviditeten liksom stannar upp, alltså fostret utvecklas ju som vanligt och
allt är som det ska men man känner sig inte lika gravid, dom flesta symptomen
har försvunnit i väntan på att nya ska dyka upp .... råkade hamna på ett forum
om just spökveckor och blev lite nyfiken, har faktiskt aldrig hört talas om det =/

Börjar misstänka lite smått att jag kanske har kommit in i spökveckorna, mina
symptom börjar försvinna lite sakta .... tröttheten är i princip som bortlåst, orkar
ta tag i lägenheten utan problem, mina bröst ömmar betydligt mindre än för bara
nån vecka sen, växtvärken är inte lika intensiv och kommer inte alls lika ofta ....
Och jag tror inte att det är missfall på g för jag har inte haft ont eller haft nån
blödning, vet visserligen att ta kan ta ett par veckor för kroppen att märka det
men nä, missfall tror jag inte det är ....

Är nu helt hundra på att jag är mellan v10-11 .... va tror ni? Får ju svaret imorrn :)

Har hunnit bädda rent i sängen och tvättat en sväng :) Ska snart damma lite och sen
dammsuga och diska :) Ska nog ta ett bad och raka mig, va ett bra tag sen så det
behövs nog =/ hihi ....

Annars idag händer inte så mycket annat, fixa hemma, laga mat, ta det lugnt och
umgås me pojken :)

I veckan händer det däremot massa saker :D Imorrn är det ju UL, på Fredag ska
jag och pojken på fest hos en kompis (självklart kommer både jag och pojken låta
bli alkoholen) och på Söndag ska vi ev till malmköping me fam Nilsson, det beror
lite på vädret :) Känns bra att ha massa roliga saker inplanerade :D

Bye Bye



Kommentarer
Fanny

Alla är nog där någon gång, vissa mer än andra för alla tänker inte på det.

Ju mer man går och oroar sig över saker desto jobbigare blir det.

Man ska inte gå och noja sig över saker, bara ta det som det kommer.

2010-07-27 @ 14:00:17 | http://fannynordqvist.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!