Avlider snart

När tycker ni att det är dags att börja köpa vagn, skötbord, spjälsäng och allt sånt?
Jag börjar iallafall bli sjukt sugen på att börja handla lite smått men som Madde sa
tidigare, vänta .... vänta tills du vet vilken vecka du är i .... och hon har rätt, jag
kanske inte ens är i närheten av att va så långt gången som jag tror .... blev lite
smått chockad när barnmorskan sa att jag borde va i v21 .... själv har jag räknat
me v.19 ..... ska hur som helst bli spännande att se va UL visar .... hoppas att jag
är mellan v19-21 .... för då är det väl ganska lagomt att börja handla allt det dyra...

Har suttit och funderat på hur tusan jag ska möblera i sovrummet sen när både
skötbord och spjälsäng ska få plats .... för så som jag ville möblera från början
funkar nog inte .... spjälsängen är ett par cm för bred ....

Jag önskar att Patrik kunde visa lite mer entusiasm så att vi kunde sitta och prata
om namn, vagn, möblering m.m .... nu är jag liksom helt ensam om allt .... men
jag tänker inte pressa honom, allt är fortfarande nytt och främmande .... han har
bara haft 2 dagar på sig att smälta att han ska bli pappa så ... jag måste ha tålamod
och ge honom lite tid ....

Hur är det me er andra mammor ute i värmen? Håller ni också på och avlider? Jag
håller iallafall på och tuppar av .... tog en tupplur på en timme och det va så skönt,
låg i sängen me nerdragna persienner och fläkten på max .... låg bara och njöt och
så somnade jag :P haha ....

Nu ska jag lägga mig i soffan och glo på tv en stund .....

Bye Bye




Kommentarer
Anonym

Tycker nog också att man ska vänta med sånna saker tills efter ultraljud. Att köpa lite kläder och sånt innan är väl ingenting, man kan ju inte gå och tänka att man ska få missfall, händer det så händer det. Jag är i vecka 17, men har redan allt det där dyra. Dock hade vi nog inte köpt det ännu om vi inte haft turen att få allt så billigt. Ska äntligen på ultraljud nästa vecka och få se våran lill* :)

2010-07-13 @ 13:54:53
Rebecca

Jo, jag håller nog me :) Åh, jag vill också på UL ..... hoppas på att få en tid så fort som möjligt :) Vill också se min lilla älskling <3

2010-07-13 @ 14:43:43 | http://www.minvardagsommamma.se
Sofi

Vi köpte barnvagnen tidigt då vi fick den till ett bra pris, sen köper vi lite då och då eftersom ekonimiskt måste vi sprida ut allt om vi ska få tag på allt och ha råd med allt före januari :)

2010-07-13 @ 16:27:48 | http://vestling.blogspot.com
Rebecca

Det är så vi också ska göra just för ekonomin :) fast jag tänker inte börja köpa nåt förrän efter UL och jag verkligen ser min lilla unge ....

2010-07-13 @ 18:00:22 | http://www.minvardagsommamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!