Ett privilegium

Att bli mamma är inte en självklarhet för alla, det finns så många par som
är barnlösa, som önskar sig ett barn mer än allt annat .... vissa kan bli me
barn genom provrörsbefruktning och så men det finns fortfarande par vars
sista utväg är att adoptera .....

Att bli mamma ser jag som ett privilegium .... det är så mycket som ska
stämma innan man blir gravid .... egentligen är det ett under att man blir
gravid överhuvudtaget, när man tänker efter ....

En "vän" skällde på mig förut för att jag "klagade" på min graviditet, hon
tyckte att jag skulle tänka på alla som inte kunde få barn .... det roliga är
att själv har hon gjort abort 4 gånger .... hur fan tänker man då liksom?

Det är här första gången jag är gravid, jag har aldrig fått missfall, jag har
aldrig gjort abort trots flera år me oskyddat sex .... när jag blev gravid så
kände jag mig så lyckligt lottad .... jag kan få barn, det är inget fel på mig ....
Det va en oerhörd lättnad .... Jag lider verkligen me alla som inte kan få barn
för jag har varit där, jag har trott att jag aldrig kunde bli mamma .... men så
fort jag slutade tänka på barn, att bli gravid och så fort jag slutade räkna
dagarna mellan ÄL och mens och allt va det nu va så vart jag gravid .... när
man vill bli me barn så blir det som en spärr i huvudet, det är allt man tänker
på .... Sluta tänk på ALLT, ha sex och bara njut ....

Alla förtjänar inte rollen som mamma, för det krävs ett stort ansvarstagande
för någon annans liv, man måste ha tålamod och man måste vara öppen och
kärleksfull .... det tråkiga är att det finns så många kvinnor som skaffar barn
men som inte borde ha barn medan det finns kvinnor som är födda till att bli
mödrar men som inte kan få barn ....  


Som sagt, det är ett privilegium att bli gravid .... det är en gåva som man inte
bara kan kasta bort gång på gång .... en dag när kvinnan väl vill bli gravid så
kanske hon inte kan pga alla abortet ....




Kommentarer
Anonym

skriver du en sak till om vad jag säger till dig kan jag lova att de inte kommer komma ett barn ut din fitta

2010-11-28 @ 00:00:26
Anonym

Jag förstår inte hur du kan kan skriva sådant att det är stort ansvar att bli mamma ja det är det men det är väldigt lätt att sätta barn till världen men man ska också kunna FÖRSÖRJA dem du har gått arbetslös ingen ekonomi lever på din sambo vad är det för liv, kärlek till ett barn kan han/hon inte leva på denna människa som gjorde abort kanske gjorde det för att det kanske var bäst så börja tänka med hjärnan innan du skriver nåt

2010-11-29 @ 19:30:10
Anonym

Jag som skrev den sista kommentaren kl 19.30 har barn själv o har jobbat hela livet o kan försörja mitt barn + ge mitt barn kärlek så jag vet vad jag pratar om ett barn kostar massor av pengar har man knappt råd att leva själv o lever bara på en inkomst så bör man tänka sig 2 ggr innan man skaffar barn inte skaffa för att man är egotrippad man får inte mer pengar när man skaffar barn snarare mindre

2010-11-29 @ 19:33:31
Anonym

tycker hon har helt rätt!! vad hade du gjort om du och din kille hade haft de ett helvete och han inte alls hade velat ha barn? vart hade du och barnet tagit vägen då? hur hade du gjort? är inte abort den enda lösningen då?

2010-11-29 @ 22:21:11
Rebecca

Jag har inte sagt att jag är emot abort, men jag tycker att man kan skydda sig om man varken kan/vill ha barn. Då slipper man gå igenom en abort som jag tycker är ett så onödigt ingrepp. Om min kille inte hade velat haft barn så hade jag sett till att inte bli me barn, svårare än så är det inte. Och hade jag trots det blivit me barn så hade jag inte gjort abort, jag hade försökt klara mig själv. det finns många unga och ensamstående mammor som klarar sig jätte bra.

2010-11-30 @ 12:34:39 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!