Förbannade rygg :(

Min rygg tar DÖD på mig :( Patrik smorde in ryggen me ormsalva igår kväll
men den hjälpte ingenting .... har lika ont fortfarande ..... dessutom börjar jag
få problem me knäna när jag böjer dom ..... nu är det inte lika härligt att va
gravid som för en vecka sen .... haha .... Ska åka upp till madde i eftermiddag
och låna deras vetekudde, får hoppas att den hjälper kanske .....

Om en vecka är det dags för v20-träff på mvc, ska bli hyfsat roligt att se va man
gör då ..... hoppas att det inte bara är medelålders kvinnor där, är inte så roligt att
va utanför ..... då blir det att gå upp tidigt, det börjar kl 8 :( Suck .....

Igår kväll utbröt ett större krig mellan Whiskas och Patrik =/ Haha ..... det lät som
om dom hade ihjäl varann ..... det va blod typ överallt i badrummet från patrik ....
Beskyddande som han är så lät han Whiskas sova i kattburen så att han inte skulle
hoppa på mig när jag skulle på toa på natten ..... Han har blivit jätte mån om mig
och min hälsa sen jag blev gravid ..... det känns lite mysigt :) Hihi ..... och sen utnyttjar
jag kanske min graviditet lite också men inte så mycket .... för nu kan jag inte längre stå
och diska eller dammsuga pga ryggen och när vi handlar får jag inte bära något tungt,
t.o.m hans mamma påpekade det ..... haha .....

Han chockade mig ganska rejält igår kväll .... han sa att vi ska köpa en ny vagn, ingen
begagnad ..... Jag tog inte upp det, jag har varit inställd på en begagnad ända från dag
ett .... men det är klart att jag blev glad, man vill ju bara ha det bästa till sitt barn .....
Så det blir att åka till familjetorget innan januari och beställa en vagn :) Anledningen till
att Patrik vill åka ändå ut dit istället för babyland i kungens kurva är för att dom verkade ha
så kunnig personal där ..... Och anledningen till att han vill ha ny vagn är för att då
är allt i toppskick, chassit, bromsarna, hjulen, ja allt ..... och vagnen har man ju ändå så
pass länge så ..... Det blir iallafall en Teutonia fun, antingen årsmodell 2010 eller 2011 ....
Hur han ska få ihop pengarna till den tänker jag inte berätta ..... och tryck fan inte ner mig
nu, för det va INTE mitt beslut .... Det va Patrik som beslutade sig för en ny vagn och jag
lägger mig inte i hans beslut mer än nödvändigt .... han är vuxen ......

Idag ska jag bara vila upp min rygg och ta det lugnt ..... när patrik kommer hem ska vi till
visättra och hämta vetekudden och sen åka och handla sen sväng till maten .... blir ungs-
falukorv me potatismos ....

Nu är det dags för brunch .... blir nog lite gröt, tror jag ....

Bye Bye



Kommentarer
Fanny

Varför skaffar du inte ett stödbälte becca? Det hjälper faktiskt ganska mycket. Och ta ett varmt bad nu på dagen, det hjälper också. Ju mer avslappnad du är i ryggen desto lättare blir det för dig.

2010-11-02 @ 12:47:50 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
Anonym

Jag har inte hunnit, det va igår eftermiddag som mina ryggbesvär började :( Måste kolla hur mycket ett sånt kostar också. men dom kan man köpa på apoteket va?

2010-11-02 @ 13:08:00
Fanny

Vet inte hur det är i sthlm faktiskt. Men på gotland kunde man bara handla på babyproffsen så den frågan får du ställa någon annan :)

2010-11-02 @ 13:11:00 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
Sanna

Familjetorget är riktgit bra! Tar fem minuter för mig att gå dit ;)



Ville också ha den vagnen först, den är väldigt liten, snygg och smidig. Men kom på att det inte är så bra med de små hjulen fram vid snökaos. Hoppas de plogar ordentligt ;) Blev ju en Brio Sing istället. Lite robustare, dock väldigt smidig den också och något större framhjul. Jäkla barnvagnsdjungel, men KUL för dig att det "verkar ordna sig"! :D

2010-11-02 @ 17:09:56 | http://stillunbound.blogg.se/
Rebecca

Vilken tur du har :) första gången vi va där så snurrade vi runt ett bra tag och vi va inne i själva orminge centrum och sen va vi på baksidan vid nån vårdcentral innan vi ÄNTLIGEN hittade rätt =/ haha ....



Jag har läst många positiva kommentarer om den vagnen och att det inte ska vara några problem alls me hjulen på vintern men sen är man kanske inte ute mer än nödvändigt heller :) Jag kommer ju åka mycket kommunalt så för mig är en liten och smidig vagn prio ett :) Jaha, en brio sing :) där ser man. Kanske också kan va nåt men för tillfället är jag helt insnöad på min Teutonia =/

2010-11-02 @ 19:21:14 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Fanny

Jag rekommenderar också en vagn med lite större hjul i fram. Det är mycket smidigare :)

2010-11-02 @ 20:20:54 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!