Härliga graviditet ^^

Haha, för varje dag som går i graviditeten märker jag kroppens förändringar,
dock är dom flesta förändringar inte roliga .... för det första har jag nog fått
förstoppning, har inte skitit på 2 dagar .... jag börjar få svårt att andas när jag
ligger ner för allt trycks upp mot lungorna .... tänderna och tandköttet har blivit
cp .... mina knän är helt paj .... MEN TROTS ALLA SAKER SOM HÄNDER MED OCH
I KROPPEN ÄR DET VÄRT DET FÖR JAG VÄNTAR BARN, JAG SKA BLI MAMMA
OCH DET ÄR VÄRLDENS BÄSTA GREJ !!!!!!!! Jag klagar inte, jag påpekar bara att
det inte är en dans på rosor att gå igenom en graviditet men jag går gärna
igenom helvetet om det vore så för att bli mamma ..... Det här är det absolut
bästa som någonsin har hänt mig, jag ångrar mig inte för en sekund .....
När jag känner tösen röra sig i magen glömmer jag bort allt, då är hon allt jag
fokuserar på ....

 

Idag är en bra dag, förkylningen är så gott som borta helt, likaså tandvärken .... har
inte haft ont sen kl 14 igår :) Woohoo .... nu kan man börja bli sig själv igen :P

Dagens planer består i att hänga tvätt, plocka undan, samla ihop all disk och lägga i
blöt, vattna blommor och mysa me tösen :) Vänta på att hjärtat kommer hem också
såklart ..... Middagen ikväll blir något som vi inte har ätit på säkert 1 år, nämligen
kyckling, ris och currysås .... vanlig vardagsmat men som jag bara inte har varit sugen
alls på .... tänkte offra mig ikväll för jag vet att patrik gärna skulle uppskatta det .....
Va gör man inte för sin kärlek?

Nästa helg är det första advent :O På tisdag senast måste jag tvätta alla jultextilier
för på fredag ska jag julpynta :D Längtar hur mycket som helst .... jag och Patrik ska
till Hornbach på Torsdag och köpa lite julgrejer och glitter och julgranskulor osv ....
Saffran får jag inte glömma, ska ju baka på Söndag innan Nilssons kommer hit på
adventsfika :) Tusan, jag måste hitta julgardiner in till sovrummet på torsdag också ....
Ska kolla va rusta har för nåt och city gross brukar ha fina julgardiner .....

Har för övrigt inte rökt på snart 3,5 dygn .... tog ett bloss igår men det va vidrigt ....
Men jag tror inte att jag kommer kunna sluta röka för det tyvärr .... men alla dygn
utan cigg gagnar ju både mig och tösen :) är mer orolig för alla värktabletter jag har
tryckt i mig pga tandvärken .... men hon verkar inte ha tagit nån stryk av det, tvärtom,
hon rör sig mer än hon brukar och idag tror jag att hon har gympa där inne och gör
massa kullerbyttor ^^ haha. Patrik känner fortfarande inte att hon rör sig, igår när vi
låg i badet så tröck han sin fot ganska hårt mot min mage och tösen sparkade jätte
mycket precis under hans fotsula utan att han kände det :( Hjärtat ser så ledsen ut när
jag får känna henne så mycket men inte han :( Försöker peppa honom och säger att han
kommer kunna känna henne så småningom, att han måste ge henne lite tid bara .....
men det gör så ont att se hur nedstämd han är ....

Jag har precis tagit ett bad, nu ska jag klä på mig och fixa lite hemma men orken är
bortblåst och jag är slö =/

Well, ha en fortsatt bra torsdag ......

Bye Bye





Kommentarer
Emma

Vad mysigt de låter. Och bra att du inte rökt men rök om du känner att de blir för jobbigt för annars kan de stressa upp din lilltjej ! Tyvärr är de så jag själv röker också men väldigt lite :( och min kille kände inte heller sparkarna fråns senare än jag gjorde och du känner han dom hela tiden så de kommer :) lycka till med graviditeten kram /natalee15dec www.blimamma.se

2010-11-19 @ 14:07:27
Rebecca

Idag har jag faktiskt rökt =/ men bara man röker me måtta och inte 2 paket om dagen så tror jag inte att man behöver oroa sig :) Va skönt att höra att jag och min bebis inte är dom enda sengångarna, tycker så synd om min fästman som längtar så :( Tack desamma :) antar att du har BF den 15 dec? :P kramar

2010-11-19 @ 14:48:00 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!