Hatar och älskar

Jag hatar och älskar att vara gravid ..... Jag hatar att vara gravid pga ständig oro för
allt möjligt, det tar verkligen på krafterna och ibland önskar jag att jag inte va gravid
pga det :( Och jag älskar att va gravid för att jag vet att jag bär på ett litet liv, en
flicka med blandning av mig och Patrik, jag älskar att känna henne i magen, jag älskar
tanken på att bli mamma, att bilda familj :) Men idag är en dålig dag, är nojig och orolig
för att hennes lilla hjärta har slutat slå .... Har inte känt av henne lika mycket dom senaste
två dagarna som jag annars brukar göra =/ Imorse när jag vaknade tyckte jag t.o.m att
magen hade försvunnit eller blivit mindre =/ Men jag kom på att hon kan ju faktiskt ha
vänt sig och sparkar inåt mot ryggen, eller hur? För hon har ju fortfarande massa plats
att röra sig utan att jag ska känna det ..... Jag har för mig att man MÅSTE kunna känna
bebisen VARJE dag efter v25, stämmer det? Då kanske jag inte bör vara så orolig om
jag inte känner henne tydligt varje dag än?

Hellre ligger jag och kräks i 9 månader, heller har jag foglossning så jag inte kan ta mig
ur sängen, hellre har jag hemorojder, halsbränna och sura uppstötningar än att gå runt
och va ständigt orolig .... Jag tycker det är så hemskt att hjärtat bara kan sluta slå för man
märker ju inget  förrän man upptäcker att man inte har känt bebisen på ett tag :( usch .....
Jag vet inte va jag skulle ta mig till om jag förlorade henne, jag skulle sluta fungera helt
enkelt ..... Det är vår flicka, vår dotter som ligger i min mage ..... det är mitt ansvar att hon
mår bra ..... Åh, jag vill bara sluta oroa mig och försöka njuta ....

Och det är länge kvar innan vi ska till mvc :( lite mindre än 3 veckor, jag tycker att mvc-
besöken kunde va lite tätare, åtminstonde 1-2 gånger i månaden ..... 1 gång varannan
månad är alldeles för sällan :( Speciellt för förstagångsmammor som inte vet hur det ska
kännas, va som är rätt och fel, som inte vet nånting, som oroar sig i onödan ..... Jag får
va glad över att det inte är alltför länge kvar nu, i början av december går jag in i tredje
tremestern :) tror inte att jag skulle ha oroat mig såhär mycket om jag hade haft ett jobb
att gå till eller bara haft nåt att göra på dagarna .....

Är så oerhört glad att jag är medlem på blimamma.se för har jag varit orolig så har det
alltid funnits nån som har stöttat mig där och som kanske har gått eller går igenom samma
sak .... Nu är jag iallafall mycket lugnare tack vare ett par underbara tjejer :)

Bye Bye



Kommentarer
Fanny

Man behöver inte känna bebisen varje dag efter vecka 25 heller. Och som du skrivit i ett tidigare inlägg, du kan ju alltid höra av dig till din bm och kolla :) sen kan man få en tid i mellan om man ringer och pratar med dom.

2010-11-10 @ 13:29:16 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
Madde

i lilla höör, mitten av skåne. så får förstföderskor själva "bestämma" sina besök. man får ju dom grund besöken som alla ska gå på typ varannan månad i början o sen lite tätare, men vid varje besök ja har vatt på så har min bm frågat när ja vill träffas nästa gång o så har vi gemensamt kommit fram till en bra tid. (jag är nu i v 38+5) så om du frågar (de ska du egentligen inte behöva för jag tycker hon ska erbjuda de) så kanske du kan få lite tätare besök.

just de, min lilla tös i magen var ganska aktiv i början men sen runt v 25 har ja bara kännt henne nån enstaka gång om dagen, men alla ul o sånt har visat sig vara bra så man kan ju hoppas att hon är lika lungn när hon tittar ut :)

de löser sig me allt ska du se.

2010-11-10 @ 13:48:49
Sanna

Du kan faktiskt be om tätare besök. Det borde de "ställa upp med". Min BM frågade alltid om när jag ville komma, vad som skulle kännas bra.. Visst gick det ett tag mellan besöken men hade jag velat skulle jag fått gå dit oftare. Och besöken blir tätare allteftersom. Du kan ju alltid fråga om du skulle kunna få besöka henne oftare, det borde inte vara några problem. Men den ständiga oron har fortfarande inte lagt sig (och den gör nog inte det än på ett tag) för mig. Som jag sa.. Kollar fortfarande fler ggr per dygn att Hannes ens andas =/ Jag känner med dig!

2010-11-10 @ 14:36:46 | http://stillunbound.blogg.se/
Rebecca

Jag har faktiskt aldrig tänkt på att man kan be om tätare besök, har liksom alltid tänkt att hon har så mycket att göra iallafall och jag vill inte vara en belastning och be om tätare besök =/ Från vilken vecka blir besöken tätare, det är väl i typ 8-9 mån? jag förstår dig, sanna att du går runt och är konstant orolig ..... skönt att nån sitter i samma sits fast ändå inte .... första tiden me thea kommer jag nog inte kunna sova alls, kommer bara ligga och lyssna så att hon andas :P ibland är det en riktig mardröm att vänta första barnet och sen tiden efteråt =/

2010-11-10 @ 15:02:16 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Fanny

jag hade inbokat tätare besök från och med vecka 31, men det är nog olika på olika mvc.

Och det är ingen belastning om du ber om tätare besök för att du är orolig. Det är deras jobb och dom förstår säkert att du ororar dig för att det är ditt första barn :)

2010-11-10 @ 18:03:08 | http://eleahsmamma.bloggplatsen,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!