Inga garantier

Va inne på blimamma.se och läste om hur en kvinna förlorade sin son EN
månad innan BF ..... hon va på UL och då slog inte pojkens hjärta längre .....
Jag kunde verkligen känna hennes sorg, jag vet inte va jag hade tagit mig
till ....

Men det fick mig att inse att det inte finns några som helst garantier att fullborda
en graviditet ..... trots att allt ser toppen ut några veckor innan BF så kan det
oförklarliga ske och fostret har dött ..... Bara för att man kan andas ut efter v12
så betyder inte det att nu är det värsta avklarat .... Jag tycker att det blir allt
vanligare me sena missfall ..... och det gör mig skräckslagen ..... det spelar
ingen roll om man följer graviditetens alla regler till punkt och pricka, får man
missfall så får man, oavsett va man har gjort eller inte ..... Missfall är inget man
kan undvika, man kan försöka och göra sitt bästa men ändå kanske inte det
räcker .....

Jag är rädd att förlora vår lilla tös för jag har längtat efter det här barnet i så
många år, jag har varit nästintill besatt av tanken att bli gravid ..... Jag är rädd
att om jag känner glädje över min graviditet så kommer nåt hända för jag förtjänar
inte den här lyckan ..... jag är rädd att ta graviditeten för givet, en vacker dag så
kommer nåt hända ..... jag vet att det låter helt sjukt men jag är verkligen så rädd
att förlora det här barnet ..... det är ju inget jag medvetet tänker på varje dag, helst
försöker jag att inte tänka på graviditeten alls ..... jag vill hålla distans till vår tös ifall
nåt skulle hända .... men det är svårt för jag älskar henne så mycket redan nu, hon
är en del av mig .......

Men för att summera det här så kan man inte göra nåt om man får missfall .... det gör
ont som FAN men det är ingen idé att klandra sig själv .... ett missfall kan ingen hindra ....
Och angående min rädsla för missfall så får jag försöka tänka positivt och att jag visst
förtjänar det här barnet .....

Bye Bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!