Livlig liten tjej

Har insett att vår lilla tjej är som mest aktiv på mornarna (ca 07.00-07.30)
och på kvällarna (ca 19.00-20.30) ...... då är det full rulle i magen och man
känner hur hon rör sig där inne :) Känner ju inte hur hon ligger men oftast
sparkar hon på vänster sida nere vid buken ..... Känslan av att känna hur
hon rör sig går inte att beskriva, det är så ofattbart otroligt ..... men jag
tycker det är lite läskigt också, det ligger liksom en liten människa i min
mage och rör sig .... en människa jag inte vet något om mer än att det är
en liten flicka .... Nu väntar jag bara på dom riktiga, kraftiga sparkarna :)

Förutom att förundras över vår lilla tös så gör jag inte så mycket .... sitter
och kollar på mitt i naturen me Patrik .... vi ska snart röra oss in mot köket,
jag ska torka disk så att Patrik kan diska det sista ..... Imorrn ska jag nämligen
städa lite och då vill jag inte ha massa disk .... ska försöka mig på att dammsuga
också =/ Får värma kudden innan och ta en alvedon innan så ska det nog gå
bra .... När gubben kommer hem från jobbet blir det en tripp till city gross och
handla lite till middagen .... jag har beställt kyckling, potatisgratäng och sallad till
middag imorrn :) Eller beställt och beställt har jag väl inte gjort, det är ju jag själv
som står för matlagningen fast Patrik gör sitt bästa för att hjälpa till .... Haha, insåg
just att Patrik inte får göra så mycket här hemma ..... maten vill jag laga själv, städa
vill jag göra själv me undantag från dammsugningen som Patrik får göra ibland, tvätta
kan han få göra men det blir oftast jag som gör det iallafall .... det patrik gör hemma är
att diska, byta/tömma kattlådan ..... haha ....

Nä, dags att torka disk innan man borstar tänderna och kryper ner under täcket för
natten :)

Bye Bye




Kommentarer
madeleine

ta det lugnt med alvedonen...

2010-11-04 @ 20:35:54 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
Fanny

Om du måste ta värktablett rekommenderar jag Panodil istället. Det får du på sjukhus.

2010-11-04 @ 21:51:49 | http://eleahsmamma.bloggplatsen,se
Rebecca

jag äter väldigt sällan värktabletter sen jag blev gravid, även om jag har världens huvudvärk så tar jag ingen värktablett .... Om jag vet att jag ska gå mycket och länge som imorrn då jag ska till babyland och IKEA då måste jag ta en alvedon och värma vetekudden .....

2010-11-05 @ 10:45:58 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!