Ljus framtid

Framtiden ser verkligen ljus ut och jag är så glad för att mitt liv har tagit denna
livsomvälvande vändning ..... jag och Patrik har kommit varann så mycket
närmare sen jag blev gravid, vi pratar ofta om thea och om framtiden ....vi
pratar om nytt och större boende så småningom ..... Patrik har verkligen
förändrats sen jag blev gravid och det är så roligt att se skillnaden ..... förut
så struntade han princip i julen och julpynt och överlät allt sånt till mig men
nu vill han vara me på ett hörn och hjälpa till och bestämma .... han verkar
så harmonisk och trygg i sin tillvaro me mig och verkar trygg på tanken att
bli pappa ..... han har varit så underbar på alla sätt och vis .... Finns ingen
tvekan om att han kommer bli en underbar pappa ..... lite sträng men rättvis
kommer han nog va .....

Hon va inte planerad men ack så efterlängtad ..... vår lilla flicka, vår tös, vår
dotter ..... Mitt liv kan inte bli bättre än såhär just nu ..... Snart har jag allt jag
önskat mig, allt jag längtat efter ..... jag har underbara vänner som stöttar, jag
har en underbar familj som finns där och jag har en svärmor som jag verkligen
har förvånats över ..... Hon tog det inte bra att att vi skulle ha barn i början men
nu har det vänt helt och hållet .... i januari ska jag och hon och ev Patrik åka till
IKEA och köpa spjälsängen och idag hade hon visst varit ute och tittat på kläder åt
tösen :) Det känns verkligen så skönt att hon har accepterat och verkar glädjas över
att bli farmor ..... det är en tung sten som lättat från mitt bröst ..... Nu får vi dras me
varann hela livet :P

Allt som fattas är ett giftemål ..... då har jag knutit ihop min familjesäck på riktigt ....
Då är vi mamma, pappa, barn ..... Jag är helt säker på mina känslor för Patrik, det
är han jag vill leva hela mitt liv me, det honom jag vill bli gråhårig me ..... Men det
är ingen brådska me giftemål, det kommer när det kommer ..... nu först väntar vi på
vår dotter .....




Kommentarer
Nina

Jätte glad för eran skull :D

2010-11-11 @ 20:24:20
Anonym

jag har läst på fin FB att hon visst var planerad... du slutade ju använda skydd för länge sen plus att ni bestämde er för att börja försöka?

2010-11-11 @ 23:23:30
Rebecca

vi bestämde oss inte för att sluta använda skydd utan när min p-stav gick ut så va mitt enda alternativ spiral vilket jag är smått livrädd för, för min moster har haft massa problem me sin och jag har vänner som haft problem me sina. och patrik kan inte använda kondom. Så det blev så automatiskt att vi inte använde nåt skydd. Och jo, det är sant att vi skulle börja försöka skaffa barn men efter mitt läkarbesök då jag fick diagnosen PCO så va det inte lika aktuellt. Vi fortsatte ju utan skydd och hoppades väl på det bästa men att jag ett halvår senare faktiskt skulle va gravid kom som en chock för både mig och Patrik.

2010-11-12 @ 09:58:30 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Anonym

Okej, då förstår jag! Tack för förklaringen, inte många som brukar svara.. Var bara nyfiken

2010-11-12 @ 11:02:25
Anonym

men hur kommer de sig att patrik inte va glad över att du va gravid?

2010-11-12 @ 12:14:07
Rebecca

Jag brukar oftast svara så :) Han vart så chockad och sen så har han alltid stått fast vid att vi båda ska ha jobb och fast ekonomi när vi skaffar barn. Men efter nån månad, när det hade fått sjunka in att vi skulle ha barn blev han jätte glad och nu längtar han lika mycket efter henne som jag gör :)

2010-11-16 @ 11:50:34 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!