Mysig Söndag

Va så död imorse efter en natt full av spring på toa, ångest och drömmar. Hade
ångest över min graviditet, va nära till gråten ..... vart bara rädd för allt och jag
blev så osäker på om det verkligen va det här jag vill ..... får mina stunder ibland
då allt blir så överväldigande, att få rollen som mamma är inte det lättaste, hela
ens liv förändras, hela ens identitet förändras ..... ja, jag är LIVRÄDD just nu men
jag vet inom mig att så fort Thea ligger vid mitt bröst så kommer jag vara säker
på min roll som nybliven mamma ..... Men hur som helst, jag drömde även inatt ....

För första gången sen jag blev gravid så drömde jag om min lilla tös .... jag drömde
om hennes utseende .... hon va så liten och va så rund om kinderna, hon hade massa
hår som jag alltid hade trott skulle bli mörkbrunt men hon hade fått patriks mörkblonda
hår .... hon va bara så otroligt vacker, vår lilla Thea :love: När jag vaknade upp efter
den drömmen så visste jag att det här är verkligen va jag vill men att jag ibland blir
livrädd .... Längtar så mycket efter henne att det gör ont ..... Vill bara att månaderna
går fort nu .....

Idag har jag och Patrik varit duktiga och rensat ur min garderob me för små kläder
och så har jag tvättat endel kläder som jag valde hos Madde igår, det kändes skumt
att tvätta små bebiskläder :) Imorrn ska jag stryka och vika dom och lägga in det i
lådan i väntan på att Thea ska komma :) Vi rensade även vårt skräpskåp så nu har
jag massa plats för våtservetter och olika krämer som lillan kommer behöva ..... nån
dag framöver ska vi även göra plats åt blöjorna :)

Vi tog även tag i städningen och det känns så attans skönt me en ren och skinanade
lägenhet igen :) Ja, jag har städnoja emellanåt :P När vi rensade så hittade vi massa
grejer som mamma kunde få så vi tog en tur förbi henne en snabbis ..... och sen
vidare mot ica maxi för att handla lite nödvändigheter ....

Just nu sitter vi och smälter maten, gjorde potatismos och falukorv och fy va det va
gott :D Blev lite chokladpudding till efterrätt också ..... hihi .....

Äh, nu ska jag låta er njuta av sista dagen innan en ny arbetsvecka börjar (för vissa
iallafall) ..... själv ska man lägga sig i soffan och slappa .....

Bye Bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!