Planerad eller oplanerad

Har fått lite funderingar ang om Thea va planerad eller inte och det är lite
mittemellan ..... Hon va både planerad och oplanerad ..... hon kom mycket
fortare än vi hade trott ....

När jag träffade Patrik använde p-stav, den gick ut 2006 så då tog jag ut den
och sen använde jag inget nytt preventivmedel för mitt enda alternativ va att
sätta in spiral, vilket jag va livrädd för ..... min moster har haft probem me
sin och jag har haft vänner som har haft problem me sina så jag tvekade
inför att sätta in en sån och till slut så beslöt jag mig för att inte sätta in en
sån ..... och Patrik kan inte använda skydd heller ..... så vi körde utan skydd
i ca 4 år och JA, jag hoppades på att bli gravid men när tiden gick och jag inte
blev gravid så beslöt jag mig att gå till gyn, det va i december 2009 .... då fick
jag diagnosen PCO och mina chanser att bli gravid på naturlig väg va minimala .....

Vi fortsatte ha sex utan skydd och i början av juni började jag äta efamol och
glandin-25 bara för att få igång min mens som jag inte hade haft sen i februari ....

När min mens fortfarande inte hade kommit i Juli så gjorde jag ett gravtest som
visade positivt, då va jag gravid i v5 ..... Och ja, det kom som en total chock att
jag va gravid ..... jag hade alla odds emot mig liksom och hur stor stor va chansen
att jag faktiskt skulle bli gravid .....

Så ni får avgöra själv om hon va planerad eller inte ..... hon va delvis planerad
enligt mig ..... men hur det nu än står till me allt så är både jag och Patrik glada
över detta lilla liv, det är det enda som betyder något .....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!