v24 (23+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 23+0
  •  Bebisen väger c:a 584 gram.
  •  Bebisen är c:a 29,7 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 57% av graviditeten.
  •  Du har 118 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna Tankar
    Förlossningen närmar sig me stormsteg men det är fortfarande så pass länge kvar så man kan njuta och vila upp sig ett par månader till :) Men tiden går läskigt fort. Det känns som igår när man va i v11 och bara väntade på att v12 skulle va över så man kunde andas ut, trodde man iallafall och nu är jag redan i 24e veckan ..... helt ofattbart egentligen ..... man är lika orolig nu som då om inte ännu oroligare ..... nu känner man sin lilla bebis böka omkring i magen varje dag så, man har sett det lilla livet på UL ..... om man skulle förlora sitt barn nu så skulle det va tusen gånger värre än innan v12 ..... därför är jag iallafall automtiskt mer orolig nu ..... Jag väntar på att patrik ska få känna henne fortfarande :( Känns lite trist att han måste behöva vänta så länge när han är så ivrig och nyfiken .....



  • Kommentarer
    Carolina

    Hej! :)

    jag har läst lite på din gamla blogg för ganska länge sen och tänkte nu kika lite och se hur det var med dig nuförtiden, så ser jag att du har en ny blogg och är gravid!

    stort grattis till dig/er! :)

    Fick själv veta att jag var gravid i förra veckan, har fortfarande inte riktigt vant mig vid tanken.

    Det var ganska länge sen vi sågs ju, men vore jätte kul om du har lust att träffas nån gång på en fika? eller sådär. Bara att höra av dig om du vill :)

    Kram Carro (från segeltorpsskolan & sågbäcksgymnasiet)

    2010-11-15 @ 19:38:36
    Rebecca

    Heeeej :) haha, va roligt att du hittade hit :) ja, det va ju bra många år sen vi sågs ... jaha ja, där ser man :) stort grattis :) nä, i början känns det skitkonstigt att va gravid, allt är nytt och man är jätte glad men också livrädd. det vore superroligt att träffas nån dag :) kramar

    2010-11-15 @ 22:22:34 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
    Anonym

    Här skäms vi inte över apelsinskalen i låren inte, fyfan vad vidrigt!

    2010-11-16 @ 20:05:35
    Rebecca

    Ingen har bett dig att titta så noga ^^

    2010-11-16 @ 21:34:18 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
    Anonym

    Haha, vill du behålla mannen får du nog börja gå med byxor dygnet runt! ;)

    2010-11-16 @ 21:40:08
    Fanny

    Det är väl inte du som är tillsammans med rebecca? Hon trivs och det bästa är att patrik älskar henne för den hon är!

    2010-11-16 @ 23:09:14 | http://eleahsmamma.bloggplatsen.se
    Rebecca

    Precis, fanny :) Patrik, min fästman älskar mig som jag är. Visst, jag trivs kanske inte superbra me mig själv och jag har lite att gå ner men nu är jag gravid och jag tänker njuta, sen när bebisen är född tänker jag försöka ta tag i min kropp.

    2010-11-17 @ 10:31:31 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!