v25 (24+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 24+0
  •  Bebisen väger c:a 699 gram.
  •  Bebisen är c:a 31,8 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 60% av graviditeten.
  •  Du har 111 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna Tankar
    111 dagar kvar !!!!! Det är ju ingenting .... För varje dag som går så längtar jag bara mer och mer efter vår lilla tös. Vill bara att hon ska komma nu så man kan ligga och mysa me henne. Men hon verkar ha det bra i min mage så där måste hon ligga i ett par månader till och fläska till sig och bli lite längre. Hon verkar va en riktig kvällspigg liten flicka, inatt när jag va på toa runt halv 2-tiden gjorde hon mig sällskap i ca en halvtimme innan det blev lugnt igen och på dagarna känner jag knappt nåt. Om 8 dagar är det dags för mvc :) Ska mäta magen, lyssna på hjärtat och kolla blodtryck och lite sånt. Ska hur som helst bli roligt :) Är ju nojig över att min mage inte växer som den ska =/






  • Kommentarer
    Madeleine

    fan vilken svank du har haha.. Be om tips på att gå så rakt det bara går.. du kommer få ENORMA problem med ryggen ..

    2010-11-22 @ 18:04:45 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
    Rebecca

    Jag veeet =/ jo, jag ska fråga min BM om tips nästa vecka när vi ska dit. Har redan börjat få ENORMA problem me ryggen :(

    2010-11-22 @ 18:58:16 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
    Anonym

    Tänk som att du går med klackskor och räta på ryggen. eller försök göra det åtminstone när du sitter ner, eller bara står. om du fortsätter så kommer kroppen protestera först en tydlig trötthetskänsla sedan kommer vilosmärtor. Den sista fasen av kroppens signaler är ständiga smärtor både vid vila och rörelser. Tänk på att ryggbesvär är lättare att förebygga än att bota =)

    2010-11-25 @ 09:32:03

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!