Vecka 23 (22+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 22+0
  •  Bebisen väger c:a 478 gram.
  •  Bebisen är c:a 27,3 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 55% av graviditeten.
  •  Du har 125 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna Tankar
    Nu börjar det hända saker och det är så roligt att få uppleva det :) Tösen rör sig mer och mer för varje dag, kan dock fortfarande inte urskilja va som är hennes fötter och hur hon ligger men jag känner henne varje dag. Det är bara en tidsfråga innan Patrik kan känna också för jag märker att hennes rörelser blir hårdare. Igår kväll va första gången jag även kunde klämma ut lite för-bröstmjölk, satt och skattade i flera minuter och tyckte att det va skithäftigt. Idag har jag vikt kläder och lagt i hennes låda också :) Och vi har gjort plats för våtservetter och annat smått som hon kommer behöva. Tänk att det bara är 25 dagar kvar innan vi är nere på tvåsiffrigt :O Då är det mindre än 100 dagar kvar tills hon kommer. Inom ett par veckor ska vi även beställa vår vagn :D Längtar tills vi får den. Undra när vi ska få spjälsängen då? Förhoppningsvis senast i Januari. Och ja, jag är otålig men vilken blivande mamma är inte det? Speciellt om det är första barnet :) Imorrn är det dags för v20-träff på mvc, ska bli roligt att träffa andra mammor :) är det nån som har varit på en sån träff som kan berätta lite om va man gör? Upptäckte en HEMSK sak i Lördags, jag kommer inte kunna ha min vinterjacka denna månad ut :( Redan nu sitter den TIGHT ..... suck ..... och jag tänker inte lägga pengar som jag för övrigt inte har på en vinterjacka som jag bara kommer använda max 3-4 mån ..... Jag får köpa/önska mig stickade tröjor som håller värmen helt enkelt .... och sen är det tur att jag inte är ute så mycket, då gör det inget .....
  •  




    Kommentarer
    Sanna

    Våran "träff" var en föräldrautbildning man gick på två gånger. Man pratade om rätt självklara saker men det är ju nästan bara sunt förnuft som gäller när man tar hand om sin lilla =)Fick lite goda råd man haft nytta av i alla fall. Hade ingen tur med att träffa någon skulle kunna umgås med.. Som sagt 40-taggare, hippies och överklass. De fattade inte tycke för mig och inte jag för dem. Men jag får se sedan på mammagruppen. Ska i alla fall ge det en chans, det kan ju finnas någon vänlig själ ;D LYCKA TILL!

    2010-11-08 @ 15:11:58 | http://stillunbound.blogg.se/
    Rebecca

    Ni bor väl i ett överklass-samhälle också, eller hur? Vet inte vart i nacka ni bor men det är väl mycket överklass där ute? Hoppas på lite yngre och mer jordnära mammor i huddinge =/ Du sticker ju ut ganska mycket i mängden och dom som inte känner dig kan nog va en aning tillbakadragna och inte veta hur dom ska ta dig. och nej, jag känner inte heller dig, bara väldigt ytligt. Jag tycker du gör rätt i att ge mammagruppen en chans, kanske finns det nån som du fastnar för :)

    2010-11-08 @ 15:56:21 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
    Fanny

    Jag skulle på en träff.

    Då skulle vi på en "utbildning"/föreläsning som skulle pågå i 3 timmar. Men jag hann aldrig så långt..

    2010-11-08 @ 22:50:09 | http://eleahsmamma.bloggplatsen,se
    Sanna

    Jo, i Nacka är det mycket sådant. Men vi bor i orminge som sagt och här är det mer medel. Är van att folk har förutfattade meningar men jag är i alla fall PRECIS den jag faktiskt ÄR. Tycker om att bevisa motsatsen av vad folk tror men det är också tröttsamt. Sen känner jag inget direkt behov av att accepteras av allt och alla. "Hellre få och nära än många och ytliga" :P

    2010-11-11 @ 16:45:16 | http://stillunbound.blogg.se/
    Rebecca

    Du har en sund inställning :) Jag håller faktiskt me om att "hellre ha få nära och kära än många och ytliga" ... Oavsett hur man är, va man gör osv osv så kommer man aldrig kunna accepteras av alla. Det kommer alltid finnas nån som inte gillar den man är. Det är bara att vara sig själv och hoppas på att det duger och duger det inte så skit i det, fortsätt bara va dig själv :) Mer än så kan du inte göra.

    2010-11-12 @ 14:07:51 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!