Teori om min städmani

Många har frågat varför jag städar/plockar/fixar hemma VARJE dag och jag har sagt att
jag vill ha ett rent hem ..... idag när jag stod och diskade så kom jag fram till en teori om
min städmani som kan funka .... hur sjukt det än låter så tror jag det är så ....

När jag bodde me mamma så hade vi ju det rent och hyfsat mysigt men omgivningen va
inte lika ren och trevlig .... massa folk som söp, bråkade, slog sönder halva lägenheten
jämt och ständigt ..... jag tror att jag förknippar ett stökigt hem me olycka ..... jag mår
inte bra i ett stökigt hem pga att då dras jag tillbaka till min barndom .....

Lycka ser jag i ett rent, snyggt och välstädat hem ..... det har min moster alltid haft och
det är ju ändå hos henne jag bodde hos i mer än halva mitt liv och hos henne va jag
lycklig .... Därför är det så viktigt för mig att jag har det rent och städat ..... då mår jag
bra och får sinnesro .....

Va tror ni? Låter det helt sjukt eller finns det nån gnutta logik i det?




Kommentarer
lollo

Det kan nog vara så. Eller så är det så att du inte har något annat att göra för att du inte går ut och gör något. Då städar du istället. Vad tror du om den teorin?

2010-10-16 @ 09:46:28
Rebecca

Hmm, då tror jag mer på min teori för tro mig, även om jag skulle ha ett jobb så skulle jag städa varje dag. mår som sagt piss när det är rörigt och skitigt. Blir lättretlig, och nere som fan.

2010-10-16 @ 15:08:12 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
lollo

Jo men man kan plocka absolut. Men om du skulle ha saker och göra om dagarna så skulle du nog inte plocka lika mycket och ofta. Eller ja, jag vet ju inte hur du är.

2010-10-16 @ 16:25:15
Rebecca

Haha, som sagt, även om jag skulle ha nåt att göra hela dagarna så skulle jag iallafall plocka undan och småstäda när jag kom hem. Kan bara inte låta saker ligga överallt =/

2010-10-16 @ 19:15:12 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
lollo

Vet du vad? Jag tror att folk inte kommenterar dina inlägg för de får oftast bara dryga svar tillbaka. Jävligt tråkigt!

2010-10-17 @ 11:59:06
Rebecca

det är inte meningen att va dryg =/ Jag säger ju bara som det är och jag försöker att inte låta hård eller dryg för det vill jag inte =/ Jag ber om ursäkt för att du tar illa vid dig. Dina kommentarer låter inte heller så "snälla" ?

2010-10-17 @ 14:24:53 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
lollo

Nej jag frågar bara saker och försöker ge dig förslag på saker du kan göra. Men du verkar ganska negativ. Tråkigt.

2010-10-17 @ 14:34:43
Rebecca

Och jag svarar bara =/ Det är svårt att få till rätt tonfall genom att skriva, därför använder jag mig av gubbar och tecken för att visa mitt tonfall :)

2010-10-17 @ 17:00:47 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!