Tråkig Tisdag

Är inte okej idag =/ När man äntligen vill må bra så gör man det inte,
huvudvärken tar kål på mig ..... har yrsel och känner mig som jag brukar
göra nu för tiden :( Suck .... blir ju massa klagande nu och det blir ju
värre när foglosningen kommer igång på allvar, när bebben sparkar på
både revben och urinblåsan, när man får förstoppning och halsbränna ....
Det positiva är att allt kommer va värt det när vår unge ligger på mitt
bröst, alldeles nykläckt och geggig :P Haha ....

Blir bara en ligga-och-kolla-på-tv-dag idag :) Ligger för tillfället och kollar på
den lilla sjöjungfrun, har även fått i mig lite lunch .... jo, jag ska åka och handla
en sväng me patrik när han kommer hem, måste köpa lite bröd och sånt .....
Ikväll blir det tacos till middag, ska bli gott .....

Nu är det bara 8 dagar kvar tills vi får se vår lilla son eller dotter :love: Hoppas
att vi får veta könet, skulle underlätta endel men man kan bara hoppas .... det
är ju inte alla ställen som får berätta det .... och jag vet inte om vi ska betala en
privatklinik för att få veta könet, det är upp till Patrik :)

Patriks vänner, familj och arbetskamrater vet fortfarande inte att han ska bli pappa :(
Och det är mig det drabbar för jag mår dåligt när ingen på hans sida vet nåt .... för mig
blir det personligt .... det känns som om han skäms över att bli pappa och då mår jag
dåligt för då kommer tankarna att jag har förstört hans liv. Det är bara så jobbigt att se
hur glad, lycklig, nyfiken och intresserad han är av det lilla livet i magen när vi är själva ...
Och det är jobbigt att stöta på bekanta till hans föräldrar, dom ser ju min mage men frågar
inget .... och det värsta som kan hända är att patriks föräldrar får höra från annat håll att
dom ska bli farföräldrar ..... det måste ju komma från oss men vi kan inte vänta hur länge
som helst .... är snart i 5e månaden så ....

Bye Bye



Kommentarer
Christine

Du vet väl att ALLA drabbas inte av foglossning samt illamående och halsbränna och allt annat? Det är någonting man KAN få. Inget som ingår i hela gravidkonceptet. Varför letar du efter symtom ? I don't get it.

2010-10-05 @ 15:27:36
Rebecca

Haha. Nä jag vet att ALLA inte drabbas men majoriteten drabbas. och jag letar inte efter symtom, varför tror du det? =/ Jag är glad så länge jag får må bra. Det enda jobbiga är ryggen och huvudvärken.

2010-10-05 @ 16:26:43 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Anonym

Om man tittar på hur du skriver så verkar det nästan som att du "vill" ha alla klassiska graviditetssyndrom. Du skriver om foglossning fast det kan vara lite värk Dmp att du växer. Du skriver om huvudvärk som jag tror att du har, halsbränna osv. Ju mer du grubblar på det desto större risk är det att du drabbas. Lägg bara ner tankarna och njut istället. För som du skriver så verkar du inte njuta speciellt mycket..

2010-10-05 @ 17:06:17
Rebecca

Jag försöker njuta men det är svårt när jag ligger utslagen pga huvudvärk och yrsel .... och jag skriver inte om att jag har halsbränna osv, bara att jag väntar mig det. Jag vill alltid förvänta mig det värsta, det blir lättare så. Men tro mig, dom dagar jag mår bra utan huvudvärk, illamående och yrsel så njuter jag för fullt.

2010-10-05 @ 20:57:57 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Christine

Till Anonym: Om du vill kommentera Rebeccas inlägg kanske du ska skriva vem du är. Varför vara anonym?



Rebecca: Jag håller dessvärre med Anonym. Det "låter" verkligen som söker efter alla symtom. Och efter ha läst din blogg ett tag och även blickat tillbaka på tidigare inlägg i din förra blogg så har du nojjat över att du vart gravid ett antal gånger och varför då? Jo för du har gått och inbillat dej att det kanske är det som sker i kroppen. Skengravid. Sluta nojja och sluta känna efter.



och om du nu förmodan har foglossning så kanske du ska tänka på att skaffa dej ett foglossningbälte? Dem hjälper.

2010-10-06 @ 14:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!