Jobbigt att shoppa ;)

Det va en helt underbar gårdag och både jag och frun va hela slut efteråt =/
Det är bara att inse att man börjar bli gammal och att det bara är att vänja
sig vid alla krämpor :P Haha .....

Jag följde me Nilssons till skärholmen igår och shoppade lite till min lilla tös
i magen :) Kom underfund me att av mitt studiebidrag på 1300 kr har endast
150 kr gått till mig själv i form av en ny mascara, resten av pengarna har gått
till Thea :) hur som helst, va inne på både HM,lindex och kappahl och shoppade :)



Är särskilt glad över jeanslegginsen och den grå stickade koftan :) Skulle vilja
hitta nån tröja som hon kan ha över legginsen och nån tröja som hon kan ha
under koftan men nästa månad blir det mer shopping :) Sen kan jag inte shoppa
förrän i mars då lillan har kommit ut :( Jo, om jag får pengar i julklapp så kan
jag det men inte annars .....

När vi va klara i skärholmen kom min gubbe och hämtade upp mig och så följde
vi Nilssons till hornbach och där ska jag och patrik julshoppa nästa månad :D
Hittade min fina mini julby (det är snarare ett hus) men det va i gammal stil och
jag blev så förälskad .... sen hittade vi små kulor och glitter som vi ska ha i våra
grankvistar men jag hittade ingen större julaktig vas =/ Det är bara att fortsätta
leta .....

Sen blev det middag på grekiska kolgrillen i Tumba och fy attans va det va gott :D
Det enda jag blev besviken på va halloumin, den ska man INTE äta där om man är
van vid halloumin på Cypern (en restaurang i stan) ..... men kycklingspetten va helt
gudomliga tillsammans me tsatsikin .....

Kvällens avslutades me kaffe och tv-spel hos Nilssons :) Våra gubbar spelade tv-spel
medan jag och frun låg utslagna i soffan ..... haha .... Det är jobbigt att spendera pengar
vettni ;)

Klockan va väl 9 innan jag och Patrik gav oss hemåt me en kort avstickare på city gross
för att köpa lite bröd och mjölk ..... väl hemma blev det ett bad och sen kollade vi på
Identity innan vi tokslocknade i sängen ......

Jag vaknade runt halv 9 idag, va för rastlös för att ligga och dra mig .... gubben däremot
ligger fortfarande och snarkar ..... det är ovanligt för att va han .... well, han får väl sova
ut ..... jag har iallafall satt på en tvättmaskin, lagt disken i blöt, hängt in torr tvätt och små-
plockat lite :) Förhoppningsvis blir det en tur ut till familjetorget i Orminge idag, patrik ska
köpa min julklapp som jag ska få idag :D Hihi ....

Nä, nu ropar magen och ungen efter lite frukost men vi hörs ikväll eller imorrn :)

Bye Bye



Kommentarer
Anonym

Du kanske inte ska tok handla kläder. ni kommer nog att få mycket när tösen är född och sedan vet du inte vad hon har för storlek när hon kommer.så om jag var du så skulle jag nog lägga pengarna på lite annat nu än kläder..

2010-10-30 @ 14:30:41
Rebecca

Jag tokhandlar inte kläder och dessutom har jag en vän som har barn som hjälper mig me storlekar, tar alltid en eller två storlekar större så tösen har nåt att växa i :) Antar att du själv inte har barn för jag kan nog tala för dom flesta blivande mammor att det är nåt speciellt att köpa kläder till sitt eget barn för första gången. Det spelar liksom ingen roll om man så får en hel klädbutik, man vill gärna köpa kläder åt sitt barn ändå :)

2010-10-30 @ 18:25:09 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Anonym

jo 3 st har jag, och talar bara av egen erfarenhet. du kommer nog att förstå så småningom

2010-10-31 @ 15:23:50
Rebecca

Då antar jag att alla är olika :) Jag har längtat efter det här barnet så otroligt länge så varför måste jag få dåligt samvete typ för att jag köper lite kläder åt mitt allra första barn?

2010-10-31 @ 15:45:57 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Ida

Jag tror bara att "anonym" menar att det är smartare och spara pengarna och köpa tex en bilbarnstol eller spara pengar så du kan köpa en vettig vagn. För när man väl har börjat handla så slutar man inte. Och det kanske du har märkt?

Du har redan köpt overall och en massa bodiesar, leggings osv. Det är lång tid kvar innan bebis kommer... Och det finns så mycket annat som är viktigt och ha än bara kläder.

2010-11-01 @ 10:20:37
Anonym

Jo, visst men vi har råd me allt det andra också :) Vi har t.o.m två bilbarnstolar, spjälsäng får vi av killens mamma, babygym har vi, badbalja har vi och DESSUTOM är det jul om drygt 1,5 månad och då kan man önska sig massa saker till bebisen som man kanske inte har råd me själv .... Och jag har inte shoppa MASSAT ..... overall köpte jag nu för att jag vill vara garanterad att ha en i mars och hon har bara 4-5 bodys och 3 par byxor. Det tycker inte jag är mycket. Dessutom väntar jag och killen på pengar som garanterat kommer räcka till en bättre begagnad vagn. Jag förstår inte problemet? Jag har önskat mig ha-och-bra-saker till lillan av min bästa kompis så det kommer jag få.

2010-11-01 @ 13:19:46
Anonym

men du tjatar ju hela tiden om att ni inte har pengar+ att när väl lillan är ute och du ser hur hon ser ut så kommer du vilja handla mer kläder så om jag var du så skulle jag nog lugna ner mig lite i klädväg nu.men det är bara vad jag skulle ha gjort och talar av egen erfarenhet jag också som anonym gör,jag har två barn./anna

2010-11-01 @ 18:08:43
Anonym

Jag tjatar int om att vi har ont me pengar, vi har så vi klarar oss även sen när lillan har kommit. det är just vagnen som vi väntar på pengar till men resten kommer vi få/köpa begagnat :) Ja, jag kommer vilja köpa mer kläder när hon har kommit ut men sen när blev det skamligt att köpa kläder till sitt barn? Kläder har man väl alltid köpt till sina barn, ser inget fel i det. Och dessutom kommer hon behöver nya kläder för hon växer ur sina gamla. Jag förstår bara inte problemet? Mammor i alla tider har väl för tusan köpa kläder till sitt/sina barn?

2010-11-01 @ 20:27:17
madeleine

Tycker ni som kommenterar detta kan lägga eran energi på annat.. VARFÖR ska hon inte handla kläder? För att det är för tidigt eller för att ni hakat upp er gällande pengarna? Tycker ni kan ta och ge er och acceptera att Becca gör och sköter sitt liv på sitt eget sätt och behöver inge negativitet i sitt liv! Vill hon köpa kläder så får hon köpa kläder.. Hon har köpt några få plagg, inte hela affären.. Snälla ödsla denna energi på era barn istället för att kommentera någon annans blogg bara för att personen i fråga vill köpa kläder ^^

2010-11-01 @ 21:03:22 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
Maiju

Lagom är alltid bäst :) Tycker inte att ni har köpt för mycket kläder. Har också köpt någon body och mjukisset och lite sådant men väntar med resten tills man har haft baby shower. Man skall njuta istället och inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker. Det som känns rätt för dig, är rätt för dig enligt mig.

2010-11-01 @ 21:53:50
Anonym

Tack så mycket både, madde och maiju :D Det värmer att få nån uppmuntrande kommentar =D Tack ännu en gång <3

2010-11-01 @ 22:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!