v18

  •  Första dagen for din senaste mens var 01-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 18+0
  •  Bebisen väger c:a 177 gram.
  •  Bebisen är c:a 17,5 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 45% av graviditeten.
  •  Du har 153 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Jun-2010 till 30-Aug-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Aug-2010 till 28-Nov-2010
  •  Din tredje trimester varar från 29-Nov-2010 till 08-Mar-2011

    Egna Tankar:
    För några dagar sen fick jag känna bebben för första gången :) Hihi ..... jag och Patrik satt och väntade på vår kebeb när jag kände nåt som liksom dunkade eller pulserade liksom och det som gjorde att jag nästan visste att det va bebben va att jag aldrig någonsin hade känt sådär förut. Det va definitivt inga tarmrörelser eller liknande. Sen dess har jag känt av bebben lite då och då varje dag. Men det är fortfarande difust och det blir mer verkligt när man känner dom riktiga sparkarna. Nu är det bara 8 dagar kvar till UL :D weeeiiiiii. Vi har även börjat handla lite smått åt den lille :) Köpte två påslakanset på jysk me nalle puh-motiv och i slutet av månaden blir det antingen spjälsäng eller täcke+madrass+kudde :)



  • Kommentarer
    Anonym

    varför ska du handla saker så tidigt? bättre att vänta och lägga undan pengar än att gå och köpa en massa saker också kanske något hämskt händer vilket ja inte hoppas men man vet ju aldrig..

    2010-10-05 @ 16:01:53
    Rebecca

    Man kan inte gå och oroa sig för att nåt ska hända. Barnet kan dö vid förlossningen, det kan dö i plötslig spädbarnsdöd flera veckor efter förlossningen. Jag är inte sån som tänker gå och oroa mig för att nåt kan hända, jag tänker njuta av min graviditet till fullo så är det bara. Varken jag eller barnet får ut nåt av att jag ska gå runt och oroa mig i 9 månader. det funkar liksom inte.

    2010-10-05 @ 16:24:45 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
    Anonym

    ja skrev inte att du ska oroa dig för att något händer, men ja känner personer som har köpt in saker och sedan händer det något hämskt och då står dom där med alla saker.. du skriver också att du ahr börjat plugga, jätte bra men du har också skrivit att det är för pengarnas skull, hur snällt är det mot någon annan att den plats som verkligen vill gå den utbildningen, medans du bara gör den för pengar.. Och varför ja skrev det där om att köpa allting är för som du beskriver har ni ganska tuff ekonomi (som vi flesta har i dagens läge) varför inte spara pengar och köp sakerna i typ jan/feb istället, kolla loppisar och sånt ni kan spara in pengar på. Och önska er pengar eller saker i julklapp och sån..

    2010-10-07 @ 15:54:30
    Yrvädret

    Jag skulle inte väga en åsikt från en person som inte vet hur hemskt stavas så högt.



    Jag tycker du gör det bra! Följ ditt hjärta och gör det du känner är bäst och gör det Du vill, det vinner Du på!



    Många kramar


    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!