V21 (20+0)

Första dagen for din senaste mens var 07-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 14-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 20+0.
  •  Bebisen väger c:a 304 gram. 
  •  Bebisen är c:a 22,5 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 50% av graviditeten.
  •  Du har 139 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 07-Jun-2010 till 05-Sep-2010
  •  Din andra trimester varar från 06-Sep-2010 till 04-Dec-2010
  •  Din tredje trimester varar från 05-Dec-2010 till 14-Mar-2011

    Egna Tankar
    50% av graviditeten har gått och fortfarande har jag inte fattat att jag ska bli mamma inom några månader. Varje dag tittar jag på den otydliga bilden på Thea och förundras över hur hon kan ligga i min mage och växa och jag inte märker nåt. Åh, vill bara att börja kunna känna sparkarna nu, det är allt jag tänker på för tillfället. Jag vet att hon mår bra och växer men jag är liiite orolig varför jag inte känner några rörelser eller sparkar, och ja, jag vet att det är olika från kvinna till kvinna. Men jag börjar bli rejält otålig :( Ska bli skönt att få komma till mvc den 30/10 och börja mäta magen och lyssna på Theas lilla hjärta :)

  • Bjuder på en bild från v20 (19+4)




    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!