Dåtid, Nutid och Framtid

Dåtid - När jag gick i högstadiet va min framtid att plugga barn och
fritid på gymnasiet, ta studenten och sen hitta ett jobb som jag trivdes
me. Jag ville ut och resa och upptäcka världen. Men min framtid blev
inte alls så. Jag hoppade av gymnasiet, fick några korta vikariat på
olika förskolor och blev sambo när jag va 17. Mina framtidsdrömmar
sprack.

Nutid - Alla vill det bästa för sig själv och sin familj och alla drömmer
om en bättre framtid men många glömmer även att leva i nuet och göra
det bästa av idag. Jag trodde inte mitt liv skulle se ut såhär för fem år sen.
Förlovad och blivande mamma. Jag trodde att jag skulle ha ett fast jobb och
bra ekonomi. Men jag vill poängtera att jag ändå är nöjd me mitt liv idag,
trots att jag är arbetslös och lever på luft och vatten. Men jag har tak över
huvudet, jag har en underbar fästman och jag har ett litet liv i magen. Man
måste försöka se till att göra det bästa av det man har.

Framtid - Jag är lika mänsklig som alla andra och ibland tillåter jag mig att
drömma om framtiden. Men som sagt "drömma". Jag är ganska mycket av
en realist och jag vet att framtiden aldrig blir som man hade hoppats på och
önskat sig. Men OM jag fick min perfekta framtid så skulle den se ut ungefär
såhär: Jag och Patrik skulle va gifta, antingen bo i ett stort hus på landet eller
i ett radhus i Huddinge, vi skulle ha minst 2 barn, jag skulle ha körkort och
ett fast jobb som jag älskade. Men även om vi bor i en lägenhet och bara har
ett barn så skulle jag va lika lycklig för det.

Jag tycker ändå att det viktigaste är att man är lycklig nu. För det är ju i nuet
man lever i. Är man missnöjd me nåt så får man antingen göra nåt åt det eller
glädjas över det man har istället. Vi har en liten möjlighet att påverka vår framtid
i vissa avseenden men många oförutsägbara saker kan hända som man inte har
räknat me. Framtiden för mig är difus, det är inget konkret. Jag vill leva i nuet
och njuta av livet. Sen får man hoppas att livet blir vad man önskar sig, mer kan
man inte göra.

Tycker nån att jag har fel? Släng gärna iväg en kommentar då :)

Bye Bye




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!