Era åsikter tack

Jag tänker satsa stenhårt ikväll för att få det här att funka och jag skulle
vilja höra era åsikter om ett förslag jag har.

Jag funderar på om både jag och Patrik ska skriva en lista me va vi själva
kan göra för att förbättra vårt förhållande men också va vi vill att vår partner
gör för den andra för att förbättra vårt förhållande .... jag vet att jag och J
skrev en sån lista och det skulle ha funkat om det inte hade varit för sent ....
Tror ni att det skulle funka? Sen kan man prata om det man har skrivit om
det är nåt man inte förstår .... för då vet ju vi båda va som krävs av oss ....
Jag tror att man på många sätt kan undvika konflikter då .... och sen kanske
ta en halvtimme om dagen då vi verkligen pratar och då vi får ventilera oss
för varann ....

Va tror ni? Kan det funka? Kom gärna me förslag om ni har haft problem me
er partner och hur ni löste dom ....



Kommentarer
Sandra

Kikar in.. Hur har din dag varit än så länge? :)

2010-09-22 @ 12:19:58 | http://sandraorrebro.blogg.se/
madeleine

låter som en jätte bra idé!

2010-09-22 @ 13:01:33 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
elinor

Låter som en bra ide, förutsatt att man verkligen är beredd att höra svaret. Va händer om hans lista är på 349 sidor och din är på en halv eller tvärtom? :)



Kämpa på! Kram

2010-09-22 @ 13:31:25
Rebecca

Det spelar ingen roll hur långa eller korta listorna blir, huvudsaken är att han/jag vill få fram va det är vi vill .... det är det enda viktiga ... och att vi lär oss prata me varann .... för det har blivit så mycket missförstånd just för att vi inte pratar me varann ...

2010-09-22 @ 14:17:55 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Anonym

Det känns som att du jämför ditt förhållande med dig gamla förhållande. Det är ju ett bra sätt att få reda på hur den andra verkligen känner. Men var beredd på att höra saker du kanske inte vill höra. Lycka till!

2010-09-22 @ 14:53:26
Rebecca

Jag vill inte jämföra mina olika förhållanden men det här förhållandet är så likt mitt förra, så därför drar jag paraleller. tror det kan va nyttigt både för mig och min sambo att verkligen få höra sanningen. Jag är beredd på att det kommer bli jobbigt men om vi kan lära oss att prata me varann så spelar ingenting roll då, då har vi uppnått vårt mål :)

2010-09-22 @ 15:19:31 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Katt

Jag och min pratar med varandra. Öppet och ärligt, just för att jag vägrar vara i ett förhållande där man inte kommunicerar. Vi berättar för varandra om något irriterar eller sårar oss, sedan löser vi det.

Jag har till exempel mina dåliga dagar, då kan jag vara otrevlig och känslokall, vilket jag vet gör honom ledsen. Så jag berättar det för honom så fort jag känner det. Oftast säger jag något i stil med "Jag mår inte bra idag, jag är på dåligt humör och orkar inte med någonting. Förlåt på förhand om jag säger något dumt"

Då är han beredd på det, för killar är inga tankeläsare. Och Om jag sedan säger något dumt så ber jag om ursäkt efteråt igen när jag lugnat mig.

På samma sätt berättar han för mig om det är något. Det är så vårat förhållande fungerar. Han är inteb ara min fästman som jag älskar, han är min allra bästa vän.

2010-09-22 @ 16:36:43 | http://craftykatt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!