Tankar runt det nya livet

Åh, jag va inne på babyvärlden.com och kollade lite datum i min graviditet
och runt den 5 Oktober ska jag kunna känna bebbens rörelser :D Det är på
Tisdag. Hihi. Och ja, jag är mycket väl medveten om att det inte stämmer men
man har iallafall nåt att gå efter, sen kan det dröja ett oar veckor efter det datumet
innan jag känner nåt ..... Men jag längtar så in i norden tills jag får känna den första
sparken eller minsta lilla tecken på liv innefrån magen :) Patrik är lika förväntansfull
som jag är och han tjatar och undrar när han kan känna nåt och jag har sagt det att
det kommer nog dröja ett par veckor efter att jag har börjat känna nåt .....

Han är verkligen glad över barnet och det känns så jävla underbart .... han är så nyfiken
på det lilla livet och han tycker att mvc-besöken är roliga och intressanta fast min bm
skällde ut honom för att han inte åt frukost osv :P haha. Men både jag och Patrik är
dåliga på att äta stadiga måltider. Jag har börjat äta frukost men lunch klarar jag inte
av, sen blir det en stadig middag och på kvällen vill jag gärna ha en macka. 

Allt är så ofattbart ännu ..... jag kommer aldrig någonsin hinna inse att jag ska bli
mamma innan ungen kläcks ..... för bara 3 månader sen hade jag ingen aning om
att det låg ett liv i mig, för 3 månader sen va mitt liv som det alltid varit, för 3 månader
sen längtade jag efter att bli gravid .... nu 3 månader senare har jag både sett och hört
min bebis, nu väntar jag på att känna dom första rörelserna, nu går jag på mvc-möten
och UL, nu kan jag börja planera på allvar, nu börjar mitt liv ..... Jag vet inte när det
ska bli verkligt, när jag inser att jag ska bli mamma .... att min största dröm har blivit
sann ....

Om några månader kommer jag ligga på BB me en nykläckt bebis och hela mitt liv
förändras i samma ögonblick h*n tittar fram .... är jag redo att förändra min vardag?
Jag och Patrik har ju våra insyltade rutiner och faktum är att jag trivs ganska bra me
det men när vår bebis har kommit får man skapa nya rutiner :) Värre än så är det inte ....
Förutom att våra rutiner kommer förändras så gör en bebis i vårt liv ingen större skillnad
mot innan ..... Patrik kommer jobba medan jag går hemma me vår bebis .... den största
skillnaden kommer troligtvis ske rent känslomässigt .... jag kommer ha ett barn att älska
och ta hand om, jag kommer äntligen få känna mig behövd och till nytta ....

Men jag vet att jag och Patrik kommer bli jätte bra föräldrar, vi är kärleksfulla, vi är båda
ansvarsfulla fast på olika områden, vi har båda barnasinnet kvar och usel humor, vi är
lugna, trygga och stabila i oss själva ..... Patrik har kanske inget tålamod men där kan jag
komplettera honom, jag däremot blir lätt irriterad men patrik är lugnet själv så där kan han
komplettera mig ..... Jag tror faktiskt att barnet kommer föra oss närmare varann, att få oss
att utvecklas och växa tillsammans .....

Vi längtar efter vårt barn :love:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!