Så sjukt

Alla ni blivande mammor som väntar barn för första gången tror jag kommer
känna igen sig i det jag ska skriva om ..... att handla mammakläder för första
gången ....

Jag och Patrik åkte iväg till HM i skärholmen för att shoppa lite mammakläder
och det kändes så jävla sjukt, ska ni veta ..... det är liksom MAMMAkläder ....
Kläder för blivande mammor och växande magar .... det känns fortfarande så
overkligt att jag ska bli mamma så det kändes helt fel att handla på den
avdelningen ..... MEN, jag hittade en hel del ..... köpte ett par svarta mamma-
leggings, en svart vanlig t-shirt, en grå stickad kortärmad tunikaklänning och
det bästa av allt, ett par jeans .... innan jag blev gravid va det omöjligt för mig
att hitta ett par snygga jeans som satt bra eftersom att jag är ganska stor me
stor rumpa, breda höfter osv .... men nu hittade jag ett par jeans som satt
PERFEKT och dom va så mjuka och sköna .... fick nästan tårar, blev så glad ...

Efter shoppingen åkte vi till sibylla och handlade lite mat ...... vart så sugen på
kebabtallrik så det blev det för mig medan gubben åt hamburgare .... men tror
ni jag vart mätt? Näää, är ju fortfarande hungrig =/ Suck .... Funderar på att
koka lite tortellini .....

Imorrn är det veckans bästa dag :D Nämligen fredag .... jag och älsk ska upp
till Nilssons på fika och låna hem deras riskokare, ska upp till flempan och köpa
lite gott och sen hem och göra mat, potatisgratäng me lövbiff och sallad :D mums ....

Nu ska jag fixa lite mer mat och sen fortsätta kolla på halv 8 hos mig ....

Bye Bye




Kommentarer
Anonym

Bara för att man är med barn så behöver man inte äta för två,man ska äta normal portion och riktig mat. och lyckas man inte äta en portion typ pg av illamående så kan man äta lite och ofta.varierad kost är att föredra. äter man mycket skit mat och mycket socker så kan det sluta med grav diabetes och att bebisen är "onormalt" stor,fast i dagens samhälle börjar 4,5 kg ungarna att vara normal. Så mitt råd till dej är att tänk på vad du äter med tanke på att du skrev tidigare att du även behövde gå ner./lina

2010-09-10 @ 06:57:14
Rebecca

Haha, tro mig jag äter INTE för två och jag försöker hålla koll på vad jag stoppar i mig. Jag är dålig på att äta både frukost och lunch, därför blir det automatiskt en större middag. Det är det jag måste ändra på. Och jag äter varierad mat, kolla på min matsedel så får du :) Jo, jag vet att barnet kan födas stort och att man kan drabbas av grav.diabetes.

2010-09-10 @ 09:52:17 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!