Usch, så hemskt

Jösses, vilken gårdag det har varit =/ Men vi börjar från början ......

Åkte till Huddinge i förmiddags och mötte upp mina damer där, madde skulle
in på synsam och göra det där syntestet för körkortet så jag satt utanför så
länge och passade hjärtgullet .... sen drog vi till donken och käkade lite, då
träffade vi på Putte och Nattli .... innan vi drog upp till visättra sprang vi i lite
affärer och kikade på bebiskläder och mammakläder :)

Lagom tills vi klev av bussen i visättra började det SPÖREGNA så vi sprang in
i affären och gick omkring där en liten stund och sen hade det slutat regna =/
så jävla skumt väder ... nån timme senare när vi satt och rökte sken solen och
det va varmt ....

Vid 4-tiden hämtade pojken upp mig och som vanligt så tog vi glömstavägen
hem .... det va världens jäkla kö .... det va i princip stillastående i över en halv-
timme .... vi va den sista bilen som hann slinka föbi innan en civilsnut spärrade av
vägen ..... medan vi väntade så hann vi se ungefär 5-6 ambulanser, bra många snutar,
en och annan civilare, 2 brandbilar och en fotograf ..... då fattade vi att det va nåt
riktigt allvarligt som hade hänt .... efter ungefär 1 timme kom två småtjejer fram och
förklarade att det hade skett en olycka mellan en buss och personbil några hundra meter
längre fram och att vägen skulle va avspärrad ett par timmar till .... det första jag tänkte
va att det va Tintin så vi försökte ringa honom men inget svar .... jag ringde madde och
frågade vilken linje tintin körde och självklart va han på glömstavägen och vi blev ännu
oroligare .... men tack och lov så va det inte han .... det stod en buss några meter framför
oss och det va ju tintins buss :) haha ..... så vi gick ut och pratade och tog en cigg och så.
Vi hann även tyvärr se bärgningsbilen som bärgade personbilen, det fanns ingenting kvar
av bilen ..... va bara mos .... det va så otäckt att se ...... usch .... fick reda på att vägen
skulle va avspärrad ytterligare 1-1,5 timme så då vände vi och åkte hem ..... allt var me
på nyheterna när vi kom hem och mannen i personbilen avled medan 6 andra i bussen
skadades lindrigt inkl en gravid kvinna .....


(bilden är lånad från aftonbladet.se)

Tintin lyckades även skrämma upp mig ..... när det är brandbilar på en olycksplats
så antar man att det är för att det brinner eller nåt liknande, jag har iallafall alltid
trott det och ja, det är klart att det stämmer .... men som igår me den här olyckan,
då brann det ingenting osv .... då förklarade tintin va brandbilarna gjorde där och det
va riktigt vidrigt .... dom kommer dit för att spola bort allt blod, föra bort liket och sanera
vägen från olja och diverse andra kemikalier .... det har aldrig jag tänkt på det så det
kom verkligen som en chock =/ ryser bara jag tänker på det ....

Men idag är det en ny dag, och det är FREDAG :D woohoo .... medan gubben är på
jobbet ska jag storstäda för ikväll vill jag ha en skinande ren lägenhet ..... sen ska
jag fixa lite god middag som blir kycklingwok .... ska tända massa ljus när det har mörknat
lite och sen mysa i soffan me älsk och se polarexpressen på 3D .... åh, va jag älskar
fredagar, veckans bästa dag utan tvekan :)

Imorrn har vi fullt upp :) leah ska hämtas kl 11, vi ska ev på IKEA's loppis och sen
hem och bara ta det lugnt .... kl 4 är vi bjudna på middags hos Nilssons, vi blir
bjudna på tintins berömda fläskfilé me potatisgratäng och sallad, gissa om jag längtar
eller vad? är så sjukt sugen på den maten ..... ser iallafall fram emot en trevlig
morgondag .....

Nä, det är väl bäst att sätta igång me städningen då ....

Bye Bye




Kommentarer
Anonym

Dom är där också ifall ett fordon behöver klippas upp för att få ut de skadade.

2010-09-03 @ 11:56:24
Rebecca

Haha, jag vet det ..... men det gjorde dom INTE igår =/ och inget brann så ....

2010-09-03 @ 13:14:53 | http://minvardagsommamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!