I'll try to be strong

För att nå toppen måste man nå botten först, det har jag insett nu i efterhand .....
För oss tog det drygt 3 år av problem, svartsjuka, misstänksamhet och lögner
innan vi nådde botten .... det tog drygt 3 år innan jag kände att det fick va nog,
att vi måste göra nåt åt vårt förhållande innan det va för sent ....

Nu kan vårt förhållande bara bli bättre, men bara om vi anstränger oss ... men
jag har redan märkt skillnad .... Patrik är ärlig och han har slutat smyga me denne
där .... han vill verkligen visa att jag inte behöver va orolig och det är jag så tacksam
för .... hans lojalitet ligger hos mig och det betyder mycket .... det är ändå vårt
förhållande det handlar om .... Han har börjat överasska mig me gulliga sms :)
Jag har börjat lyssna aktivt på Patrik, jag har slutat kolla hans mobil för han berättar
ju, jag försöker visa min uppskattning .... Vi båda anstränger oss för att vi ska få ett
bra och stadigt förhållande .....

Jag har alltid känt mig obetydelsefull för honom, jag har aldrig riktigt känt att jag
kommer först, att mina åsikter och tankar räknas .... jag har känt mig i vägen och
har bara velat försvinna .... jag har aldrig fått veta om han är rädd för att förlora
mig eller om han bara tar mig givet, tar för givet att jag ska stå vid hans sida hela
livet .... Jag vill bara få känna mig innerligt älskad och uppskattad .... Men sanningen
är den att jag kommer aldrig få det jag vill ha .... jag begär helt enkelt det omöjliga ....
Annars skulle det väl inte vara så svårt? Jag vet inte om vårt förhållande någonsin
kommer bli bra men jag tänker försöka så länge det finns nåt att kämpa för ....

Jag försöker va stark, jag försöker kämpa för oss, för honom, för vårt ofödda barn
och för vår framtid .... det är så mycket som står på spel om det skulle gå åt helvete ....
Jag har alltid vetat att han inte känner lika starkt för mig som jag känner för honom,
jag har alltid trott att det skulle räcka me att va en perfekt hemmafru som städade,
lagade mat och älskade men det räcker inte för mig .... jag vill få nånting tillbaka .....

Men vi fortsätter kämpa, mer än så kan vi inte göra .... det kommer bli jobbigt, det
kommer ta tid (kanske längre tid än jag trodde), det kommer bli känslosamt men
jag hoppas verkligen att det kommer va värt det i slutet .....



Kommentarer
Anonym

hur kommer det sig att han låtit dig bo kvar så länge om han inte älskar dig .

2010-09-27 @ 18:56:41
Rebecca

Jag lagar mat och jag städar och han får sex =/ Va mer kan en kille önska sig? Det är det jag har trott många gånger men emellanåt tillåter jag mig att tro att det kanske är för att han älskar mig.

2010-09-27 @ 22:13:35 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Yrvädret

Förstår hur du känner dig och hur oärlighet osv kan sabba ett förhållande och kommentaren att "hur kommer det sig att han låtit dig bo kvar så länge om han inte älskar dig ." Jag var "tillsammans" med en snubbe som jag var jätte kär i men det visade sig att han inte var lika kär i mig utan letade efter andra alternativ samtidigt som jag prencip bodde hos honom jag städade, vi knullade och jag gjorde mat och höll honom sällskap när han ville men han ville inte ha mig utan bara utnyttjade min förälskelse till det maximala. Jag hade ingen aning att han var ute och dejtade andra för han hittade på diverse lögner men det höll inte riktigt så jag tog reda på att han höll på med andra och då fick han sköta sitt jävla ruckel själv och runka så gott han kunde. Kram!

2010-09-27 @ 22:41:39 | http://yrvadret.bloggplatsen.se/
Johanna

Min uppfattning är att de flesta killar vill ha någon att dela sitt liv med jämnställt. Det är 2010 och inte 1910! Man delar på att betala räkningar och arbetet i hemmet, matlagning och städning. Sedan har man sex för att båda vill när båda vill. Att ha sex enbart för att ens partner vill är destruktivt. À och O är att respektera varandra. Utan respekt, tillit och jämnstäldhet är det svårt att få ett förhållande att fungera.

2010-09-28 @ 09:42:39
Anonym

jag håller med johanna.jag skulle ha dragit om det var så att min sambo bara hade mig som betjänt och madrass. jag är mer värd än så. Ryck upper förfan brudar och stick medans ni kan, till dig rebeca så borde du tänka på erat barn också,ett barn känner om det inte är bra mellan föräldrarna och sedan vad ger det för signaler till barnet? att man får behandla en kvinna hur som,och det är ok att killar är n jävla svin...ta och fundera på hur ni vill att erat barn ska ha det...ninni

2010-09-28 @ 16:05:19
Rebecca

Uppskattar alla er kommentarer, det värmer att ni vill mitt bästa trots att jag inte vet vilka ni är. Hade jag varit själv så hade jag dragit för länge men nu när vi ska ha barn vill jag verkligen försöka in till det sista. Har det inte blivit bättre tills barnet har kommit måste jag tänka om. Jag hade ingen pappa när jag växte upp, jag vill att mitt barn ska få allt som jag själv inte fick. Och jag har beskrivit min kille som ett svin men han är inte alls så illa som det framgår. Han har sina dagar liksom jag har mina. Ingen är perfekt och vi har det väldigt bra förutom såna här stunder.

2010-09-28 @ 19:02:55 | http://minvardagsommamma.blogg.se/
Dr.Phill

Låter som du behöver ta tag i ditt liv, vi lever inte på 50-talet längre, skaffa ett jobb och försörj dig. hur kul är det att gå och jobba medans nån sitter hemma som man behöver betala för. ta tag i ditt liv och försörj dig själv och sluta förlita dig på honom. dela på sysslorna och kom in i 2000 talet.

Själv tycker jag att det känns bättre om man kan betala det man vill ha för egna pengar än att någon annan gör det åt en.

2010-09-28 @ 22:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!