v17

Första dagen for din senaste mens var 01-Jun-2010
  •  Ditt förlossningsdatum är beräknat till: 08-Mar-2011
  •  Du är gravid i vecka 17+0.
  •  Bebisen väger c:a 131 gram.
  •  Bebisen är c:a 15,1 cm från hjässa till fot.
  •  Du har klarat av 42% av graviditeten.
  •  Du har 160 dagar till förlossningen.
  •  Din första trimester varar från 01-Jun-2010 till 30-Aug-2010
  •  Din andra trimester varar från 31-Aug-2010 till 28-Nov-2010
  •  Din tredje trimester varar från 29-Nov-2010 till 08-Mar-2011

    Egna Tankar
    Om tre veckor är halva graviditeten avklarad :O Fortfarande mår jag toppen, humöret går upp och ner och jag får ont i svanken om jag står för länge men det är allt :D Hihi .... Förra Tisdagen va jag och min fästman hos mvc, jag vägdes och hade inte gått upp ett enda kilo ... woohoo .... dom vanliga proverna såg toppen ut och vi avslutade besöket där me att lyssna på bebbens hjärta vilket Patrik tyckte va skithäftigt. Min kropp har förändrats lite också, magen börjar bli större och hårdare, mina bröst kommer explodera när som helst känns det som (dom har blivit MYCKET större, vilket tar endel på ryggen. Dags att införskaffa en stadig bh kanske?), min midja håller sakta men säkert på att försvinna. Känner mig som en stor och oformlig klump just nu =/ Men i den här stora och oformliga klumpen ligger en liten människa vars hjärta slår för fullt :love:



  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!