Lite tankar

Jag har upptäckt va lyx är för mig, det är när dottern somnar runt 22-23
i SIN säng. För då kan jag ligga nära min fästman, jag får hålla om honom
och det bästa av allt, jag får bre ut mig i sängen utan att va rädd att krossa
dottern :D

Sen jag blev mamma har jag börjat uppskatta alla små saker som man
annars tar för givet, som att kunna gå på toa ifred :P

Jag älskar min dotter över allt men jag skulle ljuga om jag sa att livet
som mamma är en dans på rosor. Vissa stunder vill man bara dra täcket
över huvudet och strunta i allt. Men nu har man inte bara sig själv att tänka
på,nu har man ansvar för ett till litet liv och man gör allt man kan för att det
lilla livet ska må bra.

När jag väntade Thea va jag livrädd för att hon skulle va ful när hon kom,
jag hade verkligen sån ångest och sen kände man sig så hemsk för att man
tänkte så. Man älskar ju sitt barn oavsett väl? =/ Men när hon kom va hon så
otroligt vacker, alldeles perfekt.

En mors kärlek är nog garanterat den starkaste kärleken som finns, den är
så fulländad och komplett, så villkorslös. Jag trodde jag visste va kärlek va
innan hon kom men jag va inte ens i närheten. Skulle inte tveka att offra
mitt liv för henne.

Jag älskar att va mamma, jag trivs så underbart i den rollen men jag börjar
tappa rollen som mig själv lite grann. Man är ju inte bara mamma, jag är ju
också fästmö. Gäller att balansera mina roller men det kan ta ett tag =/




Kommentarer
Emma

Glöm inte att du är dig själv också :)

2011-04-13 @ 11:38:18 | http://empiiis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!