Bus me massa barn

I förmiddags drog ung mamma-gruppen igång igen efter sommarlovet :) Va så roligt
att träffa alla barn igen, många har växt under sommaren, eller snarare alla barn har
växt under sommaren ..... Nån mamma hade fått lämna gruppen och nån mamma va
ny, annars va det samma mammor och samma bebisar :) En mamma väntar en till
liten bebis och ena personalen där ska bli pappa för tredje gången :)

Vi åt frukost och pratade, sen fick barnen leka :) Thea låg i på den runda madrassen
 och lekte me Naemi och Elias fast hon va lite rädd för honom, hon började gråta om
han kom för nära .....Men hon och Naemi lekte jätte fint :) Så otroligt roligt att se.

Vi avslutade me att sjunga en stund och sen va Thea helt slutkörd,hon somnade innan
vi kom fram till tunnelbanan, sen vaknade hon en stund när vi kom hem och nu ligger
hon och sover igen, hon lär sova ett bra tag nu.

Har kollat upp priserna för att börja träna och simma i västertorpshallen och det va INTE
billigt :( En mamma från ung mamma-gruppen sa att hon betalade ca 380 kr i månaden
men jag såg inte att man kunde köpa månadskort =/ Ett årskort för simning kostar 2450
kr och ett årskort på gymet kostar 4400 kr ..... helt sjuka priser ju :( Så jag vet inte alls
om och när jag kommer ha råd .... FAN!!!!!!! Jag som ville komma igång nästa månad ....
Men man betalar visst inte hela summan på en gång, man betalar en viss summa varje 
månad så då kan jag nog ha råd iallafall :) Och Patriks mamma vart överlycklig när jag
sa att jag ville börja träna nästa månad, dels för att hon har klagat på både min och Patriks
vikt lääänge och dels för att då får hon sitta barnvakt när helst hon vill :) Ju oftare hon kan
sitta barnvakt desto oftare kan jag träna och desto mer hinner jag gå ner i vikt :D Så det
gynnar allihopa .... Vattengympan är ju oftast på kvällstid så då får ju Patrik va hemma me
Thea under tiden :) Är så sjukt taggad att sätta igång me träningen och nya matrutiner :)
Kanske så har jag råd att börja den här månaden till och med :P

Nä, ut på balkongen en stund och sen ska jag lägga mig och slappa i soffan och kolla på tv
innan dottern vaknar och vill ha mat :)





Kommentarer
Empy

Glöm inte att du gör detta för dej själv nu bara.. har en kompis till mig som har gått ner 50kg.. här är hennes blogg/hemsida kanske du kan få lite tips:) www.IAATC.se



Hoppas de går fint för dig, och glömt inte bort att det är oftast dom små sakerna som gör att man tappar kilon.. :)

2011-08-23 @ 14:10:24 | http://metrobloggen.se/Empiis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!