Förväntningar på föräldrarollen

Innan Thea kom, när hon fortfarande låg i magen så hade man ju alla möjliga
förväntningar på föräldrarollen ....

Mina förväntningar va:
Att aldrig få sova på nätterna.
Att aldrig hinna få en stund för mig själv.
Att aldrig hinna äta/dusch/gå på toa.
Att gå runt me kläder me massa kräkfläckar.
Att få ett barn som bara skriker.
Att man "förfaller" när barnet väl har kommit.
Att bara agera som matmaskin.
Att man aldrig skulle ha tid att städa och ta hand om hemmet.

MEN .....

Jag hade nästan fel om allt .... Många nyblivna föräldrar känner förmodligen igen
sig i mina förväntningar men inte jag ..... Jag vet inte hur det är att vara vaken
större delen av natten eller hur det är att ha en skrikig och kinkig unge .....

Många frågar mig och Patrik om vi överhuvudtaget vet hur det är att va småbarns-
föräldrar och sanningen är nog den att vi inte har den blekaste aning =/

Att bli mamma var inte alls som jag förväntade mig-det va tusen gånger bättre :D
Men jag vet att det bara va tur, jag är helt inställd på att nästa barn kommer matcha
mina förväntar till 100% ..... Men jag är glad att första barnet blev som det blev :P
Man har ändå fullt upp me att lära känna den nya lilla personen, man ska ställa om
sin vardag, man får nya rutiner och hela ens liv förändras i samma sekund som bebisen
kommer ..... Då kan det va skönt att få en mjukstart :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!