Söndag förmiddag

Usch, idag är jag riktigt seg, skulle inte tacka nej till att sova nån timme till men det går
inte.

Ska alldeles strax börja städa och hänga in tvätt ....kl 1 ska vi till gröndal och hämta en
kartong me ca 200 blöjor i storlek 4,alldeles gratis :D Det är en mamma från ung mamma-
gruppen vars man hade fått hem massa kartonger blöjor från jobbet och hennes son hinner
inte använda alla så då frågade hon mig om jag ville ha blöjor och det ville jag verkligen :D
Då slipper man köpa blöjor på EVIGHETER! Jätte bra.

Och ikväll kommer svärföräldrarna på middag, ska bli jätte trevligt :) Tänkte bjuda på min
ungsbakade lax och så tänkte jag göra kladdkaka till efterrätt :) Måste be mannen ringa sin
mamma och påminna henne om att ta me gåstolen till Thea :)

Det är vad som händer idag :)

Imorrn börjar ung mamma-gruppen igen och på tisdag ska jag och Thea till BVC för
återkontroll av Theas vikt, skulle va skönt om hon väger runt 6,5 kg nu .... På fredag är
mannen ledig, då ska vi hämta nycklarna till lokalen, sen åka och handla det sista till
dopet, ut till Nacka och hämta tårtorna, duka och fixa så att allt sånt är klart tills på lördag.

Dags att börja städa men ha en bra söndag!



Kommentarer
Anonym

Dom räcker inte i "evigheter".. 200 blöjor är lite mindre än fyra paket. Dom lär ju räcka i max två månader ;) Vi köpte tre paket på en gång för två veckor sen (hade ett halvt paket hemma redan) och nu har vi precis öppnat vårat andra paket av dom vi köpte.. Det räcker inte så länge som man tror.

2011-08-21 @ 16:58:15
Jennie

Rebbecca menade nog inte att blöjorna skulle räcka i evigheter bokstavligt talat;)



Sen är det för övrigt väldigt olika hur mycket blöjor det går åt..hemma hos oss går det inte åt många alls så ett paket kommer vi långt på.

2011-08-21 @ 17:58:39
Anonym

Haha, nej det fattade jag också. Du kanske missade att jag skrev "evigheter"?



Här går det inte heller åt speciellt mycket blöjor, men Thea är lite mindre än mitt och ditt (?) barn och av egen erfarenhet går det åt mer blöjor i den åldern.

2011-08-21 @ 19:10:08
Rebecca

Vi byter blöja på Thea ca 4-5 gånger om dagen. Hon bajsar väldigt sällan så det är mest kissblöjor vi byter. Vi har bara behövt köpa 2 paket blöjor sen hon kom :) Ett vanligt blöjpaket räcker i ca 1-1,5 månad för oss :)

2011-08-21 @ 20:21:22
Anonym

5 blöjor om dagen i ca 30 dagar = 150 blöjor.. Vad köper du för megapaket som räcker så länge..?

2011-08-21 @ 20:59:25
Rebecca

Hahahaha, ingen aning :) Allt jag vet är att vi inte behöver köpa blöjor ofta men å andra sidan får vi mycket blöjor av theas farföräldrar, kanske därför jag upplever att blöjorna räcker längre :P

2011-08-21 @ 21:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!