Trista vardag

Nu är vi tillbaka i den gamla tråkiga, trista och
välbekanta vardagen igen ..... Gubben jobbar,
dottern sover och jag tittar på tv ....

Har satt på en tvättmaskin och lagt disken i
blöt ..... Dottern har hunnit få frukost och
lunch plus massa lek :)

Jag har mailat folktandvården om en tid den här
veckan så jag hoppas att dom hör av sig me goda
nyheter ....

Är lite sugen på att framkalla lite bilder men
jag väntar nog me det till slutet av månaden, då kan jag
framkalla korten från dopet i samma sväng ....

Måste bege mig till skärholmen nån dag också och leta
dopkläder och doppresent, kanske kan ta det imorrn efter
BVC eller på onsdag? Fast mannen kanske vill va me och
hitta doppresent till dottern =/ äh, får se hur det blir .....


Thea ligger och pratar me sin spegelbild :) Sötnosen!

Jaha,nähä .... ska ställa in torr disk och klura ut nån middag
också .... får rota i kylen och se va man hittar .....

Bye Bye



Kommentarer
Anonym

Hur vill du ha det? Längtar du ut att arbeta eller vad är det som gör att du tycker att din vardag är så tråkig ?

2011-08-09 @ 07:40:57
Rebecca

Ja, jag längtar efter att arbeta eller börja plugga, egentligen va som helst, bara jag får komma ut och träffa folk och göra nåt. Tyvärr blir man rätt isolerad när man är mammaledig.

2011-08-09 @ 09:34:46
Jennie

Håller med dig Rebecca,bara för att man går hemma med barn så försvinner inte behovet av att träffa folk.

Dagarna ser ofta likadana ut och det kan vara rätt ensamt eftersom folk runt om jobbar osv..

Jag börjar plugga den 22 aug,då får min sambo ta över föräldraledigheten.Ska läsa på distans så kommer ändå ha massa tid med min dotter.

2011-08-09 @ 11:41:27
Rebecca

Nä, det gör ju inte det tyvärr :( Är glad att jag har två olika föräldragrupper att gå till och sen när Thea har blivit lite äldre kommer vi tillbringa mer tid på öppna förskolan :) Jag börjar förhoppningsvis också plugga fast i oktober, distans där me :) Fast mannen tar ingen föräldraledighet eftersom att jag ändå kommer va hemma, tänkte mest på att det vore bra att spara lite föräldraledighet till längre fram :)

2011-08-09 @ 11:48:32
Jennie

ja det är tur att såna ställen finns så man kommer ut lite:-)så du ska plugga,vad ska du läsa då? jag har en termin kvar tills jag är färdig undersköterska,skulle ha blivit färdig nu till sommaren egentligen men det var helt omöjligt att få tid att plugga med en bebis så därför får jag ta det nu istället när min sambo är hemma:-)

2011-08-09 @ 14:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!