Thea <3 Rasmus?

Idag har jag och min fisunge varit ute på äventyr så hon lär ju sova gott inatt :)

Vi har tillbringat hela eftermiddagen i södertälje tillsammans me Sofi och hennes
lilla Rasmus .... Våra älskade små ungar har busat och levt rövare (ja,rasmus då
för Thea låg på sin plats och mest tittade) haha ....

 


Det va så roligt att se hur nyfiken Thea va på Rasmus, det är första gången Thea
överhuvudet reagerade på ett annat barn ..... När hon träffade små barn sist så va
hon så liten så då brydde hon sig inte men nu tittade hon verkligen på rasmus och
typ undrade va tusan han gjorde :P det va så gulligt ..... Jag och Sofi fikade, Thea
fick lite mat och sen somnade hon, rasmus va jätte trött men ville inte alls sova,
stackarn =/

Patrik kom och hämtade mig efter jobbet och så åkte vi hem och fixade middag ....

Nu sitter hela familjen och tittar på aladdin och bara myser .... Jag håller på och blir
medlem på goboken, tack vare Sofi :P Såg jätte fina böcker som rasmus hade och
blev helt enkelt jätte sugen på att bli medlem .... Thea tyckte att rasmus prasselböcker
va jätte roliga :)

Imorrn ska vi upp till visättra och hälsa på tant Melissa :) fast det beror lite på vädret,
om det spöregnar så tänker jag inte ge mig ut .....

Nu ska jag äta lite frukt och fortsätta kolla på aladdin :)




Kommentarer
Anonym

Hej,



har du tänkt på att när du säger Thea <3 Rasmus är det som att du förutsätter att hon och även han är heterosexuella? Det är ju inte självklart att så är fallet! Jag började tänka på hur jag pratade med mitt barn när jag läste den här boken: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9197640115



Kan VERKLIGEN rekommendera den om du vill se ditt barn utvecklas fritt från fördomar och förväntningar. Den finns även på biblioteket. Låna den och skriv vad du tyckte, skulle vara ett väldigt intressant inlägg!

2011-08-18 @ 20:42:47
Rebecca

Haha, jag förutsätter ingenting men det är klart att man ser sina barn som heterosexuella .... det är ju omedvetet ... än så länge är dom bara bebisar och barn, och inga sexuella varelser ....

2011-08-18 @ 21:01:49
.

Det finns olika uppfattningar om det där med att barn är sexuella varelser. Men flertalet säger att det är just det barn är. Men inte på samma sätt som hos vuxna. Det finns vissa teorier om att barn är sexuella redan från början och andra som börjar senare.

Google and you shall see.

2011-08-19 @ 11:38:21
Lulu

Jag menade dock inte barnens egen sexualitet i mitt inlägg ovan utan snarare vuxnas behov av att applicera en heterosexuell kärlek på barn av olika kön som leker med varann. Du hör ju inte ofta folk säga "titta på min dotter och Anna, de leker så fint, de kanske blir ihop om några år". Det är inte alls självklart att se sitt barn som hetero. Visst är det normen i vårt samhälle men det betyder inte att man som fördomsfri förälder kan se bortom detta.

2011-08-19 @ 15:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!