1 December

Då va man inne i december nu då :) Grått, blåsigt och kallt ute men ingen snö.



Idag hade jag tänkt gå till BVC för att väga och mäta stumpan men natten va sisådär då
Thea va vaken i 1,5 timme och skulle göra ALLT förutom att sova och Patrik va arg på henne
för att hon inte sov och så sa han till mig att jag inte skulle låta henne sova nånting idag. Det
är som om han tror att hon är vaken för att göra honom arg. Blir så arg på honom när han blir
så arg på henne. Det är ju inte hennes fel att hon är så täppt i näsan och får svårt att andas :(
Patrik är världens underbaraste sambo och pappa på alla sätt men när det gäller hans tålamod
bör man va försiktig.



Ja, så idag är man väl inte så jätte pigg men har man ett hem och en dotter att ta hand om är det
inte läge att sova. Har diskat massa och snart ska jag hänga in tvätt och småplocka lite. Thea har
precis fått mat och nu ligger hon och sover :)

 

Ha en jätte bra torsdag!



Kommentarer
Kajsa

Alltså, vilken jävla idiot du har till sambo. Tvivale. Vad jag har läst verkar han inte ha några fina egenskaper, är rent ut sagt en riktig jubelidiot.

2011-12-01 @ 12:32:37
Rebecca

Han har jätte fina egenskaper också men tålamod är inte ett av dom :( Men han är världens snällaste mot Thea och han älskar henne mer än allt annat men som sagt tappar han tålamodet väldigt lätt me henne. Har försökt prata me honom om det och ibland funkar det jätte bra och ibland funkar det inte alls. Men förutom att han inte ha nåt tålamod kan jag inte tänka mig en bättre sambo eller pappa till mitt barn :)

2011-12-01 @ 12:39:24
Anonym

jag håller med Kajsa. det är synd om ungen att han blir arg. han kan väl lägga sig på soffan eller så kan du gå ut i vardagsrummet med henne och försöka söva henne så att han får sova om han nu ser hennes vakna tid som ett problem.

2011-12-01 @ 12:42:15
Rebecca

Jag bad honom lägga sig på soffan men det ville han absolut inte så jag gick ut dit me Thea så att han kunde sova men då kom han och hämtade oss. Och så suckade han och klagade på att det inte va nån mening me att sova. Men han fick ju ett val, mer kan inte jag göra.

2011-12-01 @ 12:46:46
Anonym

men då kan han ju inte bli arg på thea om han själv kom och hämtade er tillbaka till sovrummet. skaffa en trea så han får eget rum...

2011-12-01 @ 12:51:00
Rebecca

Men jag förstå honom också, han jobbar hela dagarna och är trött men jag håller me om att han kan göra som jag säger, att lägga sig i vardagsrummet om han inte orkar me henne.

2011-12-01 @ 12:54:47
emma

Det blir sådär. Danne (och jag) tappar också tålamodet ibland. Danne tappar det oftare och ryter ifrån.



VI pratar om det och försöker bättra oss men ibland när tröttheten är som värst ryker tålamodet och det blir att vi ryter åt Greta. Men ber såklart om ursäkt och berättar för henne hur mycket vi älskar henne på en gång.



Jag tror det tar längre tid för män, vissa män, att förstå hela grejen med barn och allt vad det innebär.

SÅ som Patrik reagerade är helt normalt.

2011-12-01 @ 12:57:55 | http://mammaemma.blogg.se/
Rebecca

Ja, mitt tålamod är inte heller det bästa och det händer även att jag ryter ifrån men aldrig när Thea är sjuk. Jag tänker alltid en gång extra innan jag höjer rösten åt henne.



Ja, jag förstår varför Patrik reagerar som han gör men då borde han verkligen låta mig ta över innan bägaren rinner över. Och Thea lugnar ju inte ner sig för att han höjer rösten åt henne, tvärtom.

2011-12-01 @ 13:04:19
emma

Ja, det är mänskligt att bli arg men är de sjuka är det ju extra hjälplösa. De kan ju lixom inte berätta vad som är fel.



Nej precis hon blir ju inte lugnare för att man hetsar upp sig. Tror det tar låååååång tid för vissa män att inse hur deras barn fungerar. Det är en av nackdelarna med att vara hemma ensam hela föräldraledigheten, pappan lär inte känna barnet lika bra. Tror det är därför det blir såhär :( Men tror (hoppas) också att det blir bättre med tiden. Danne brukar iaf få väldigt dåligt samvete efter han rytit ifrån och gulla skiten ur Greta xD

2011-12-01 @ 13:17:14 | http://mammaemma.blogg.se/
Anonym

VARFÖR blir ni arga på en sån liten? Barnen gör det knappast med flit. Blir ni sura, sätt ner barnet i sin säng en stund och gå ut från rummet en stund och andas ut. Ett barn mår inte bra av att man skriker på det! Nej usch.. Mina föräldrar skrek aldrig på mig som liten utan talade lugnt med mig om det var nåt fel. Nej usch.. Stackars barn!

2011-12-01 @ 14:01:33
Rebecca

Jag blir aldrig arg på Thea men ibland tryter tålamodet men som sagt, jag tänker mig alltid för en gång extra och räknar till 10. På så sätt slipper jag höja rösten åt henne. Hon är ett barn och ingenting hon gör, gör hon medvetet. Det är inte hennes fel att hon vaknar på natten. Det är ens eget fel att man inte har nåt tålamod emellanåt.

2011-12-01 @ 14:05:16
Anonym

Låt Patrik va hemma själv med Thea lite oftare, han känner henne inte ordentligt märker jag. Min sambo hade också dåligt tålamod förut men sen han gick på pappaledighet har det blivit bättre

2011-12-01 @ 14:11:02
emma

Kanske formulerade mig fel. Jag blir inte arg. Jag blir frustrerad. Och efter veckor utan osammanhängande sömn kan tålamodet svikta och då kan sånt hända att man ryter ifrån. Det skär i mammahjärtat och samvetet gnager på en. Men samtidigt mänskligt.

Att sätta ner i sängen är precis det jag gör.

Har du ens egna barn? Du verkar ha någon slags perfekt bild om hur man ska vara som förälder. Det hade jag också... tills jag fick barn.



Men hey. Grattis till dina föräldrar som är så perfekta att de aldrig skrikit åt dig.

2011-12-01 @ 14:12:37 | http://mammaemma.blogg.se/
Rebecca

Hon är ju ensam me honom 1-2 gånger i veckan då jag har vattengympa men jag har ingen orsak till att låta henne va ensam me honom. Jag har ju varit ute två gånger och då har hon fått va ensam me honom.



Jag håller me dig, emma :) Den som säger att tålamodet ALDRIG tryter hos en småbarnsförälder har uppenbarligen inte barn själv.

2011-12-01 @ 14:36:39
Anonym

vågar du lämna thea med patrik nu... för ett tag sen vågade du ju inte!

2011-12-01 @ 14:51:59
Rebecca

Nångång måste jag ju :) Och speciellt sen jag började på vattengympan :D Men jag lämnar henne bara ett par timmar åt gången, vet inte om jag skulle klara av att lämna henne en hel dag.

2011-12-01 @ 15:06:34
Anonym

men varför skaffar du barn med någon om du inte vågar lämna ert gemensamma barn med honom. det är ju synd om killen att ha en tjej som dig. klagar på honom, hänger ut honom och vågar inte lämna hans barn med honom själv...

2011-12-01 @ 15:20:47
Rebecca

För att han är världens underbaraste sambo och pappa helt enkelt :) Svårare än så är det inte. Och jag är inte rädd för att lämna Thea ensam me honom, jag vet att han grejar det men det är just om hon skulle va jobbig och han tappar tålamodet som jag är nervös. Och nu lämnar jag ju Thea me honom ett par timmar varje vecka så att han får "träna" :) Jag litar 100% på att Patrik tar hand om henne och jag vet att han ALDRIG skulle skada henne medvetet men jag vet att han har kort stubin när det gäller tålamodet och specielltom han är trött.

2011-12-01 @ 15:25:37
Anonym

Emma: Jo visst har jag barn. Aldrig skrikit på henne eller så. Det går att hantera utan att bli frustrerad ;) Anledningen till att mina föräldrar aldrig skrek på mig när jag var liten varför att jag fick panik så fort någon höjde rösten.

2011-12-01 @ 16:38:08
Lola

Kan du inte bara lämna henne med sin far, för att han ska få en chans att lära känna henne bättre? Det tycker jag är en bra orsak!

2011-12-01 @ 18:10:27
emma

Visst går det att hantera utan att bli frustrerad. Men för mig är det svårt. Skillnad på att bli arg och frustrerad.

Frustrerad blir jag nog dagligen men det är inget jag visar utåt, drar en djup suck och laddar om.

Ett exm är ju när Greta är ledsen och jag rpvar allt men ingenting duger. Då kan jag bli frustrerad på mig själv.



De få gånger jag höjt rösten till Greta blir hon tyst sen tittar hon på mig och skrattar. Då smälter ju jag och skrattar tillbaka.

2011-12-01 @ 18:16:59 | http://mammaemma.blogg.se/
Anonym

Åk iväg till din mamma eller vad som helst. Han måste få chansen att lära känna sin dotter ordentligt! Du måste förstå det..

2011-12-01 @ 18:20:33
Rebecka

Haha, jag menar va jag ska göra under tiden? För det är bara på kvällarna som jag kan lämna dom ensamma för på dagarna jobbar ju Patrik. När Patrik är hemma så ger jag han och Thea utrymme till att umgås på egen hand. Jag håller mig i bakgrunden. Jag vill gärna inte va ifrån Thea mer än nödvändigt som sagt. Och jag tycker att några timmar i veckan räcker för tillfället. Jag har många vänner vars barn aldrig är själva me sina pappor och dom lider inte. Både jag och Patrik trivs såhär :-)

2011-12-01 @ 18:23:45
Anonym

det är så jävla sjukt att man måste ha körkort för att köra bil och liknande men att vem som helst får skaffa barn hur som helst. man borde fan genomgå tester innan man skaffar barn. hur ser din och patriks uppväxt ut? hade ni det lätt eller svårt?

2011-12-01 @ 19:00:30
Rebecka

Jag tycker faktiskt du har rätt i att par som väntar barn eller försöker bli gravida borde göra nåt lämplighetstest för det finns så många människor som verkligen inte borde bli föräldrar. Se bara på den här pappan som stoppade sin lilla son i en tvättmaskin och satte på att sonen dog. Hur fan är man funtad då? :@ man blir så förbannad.



Patrik hade en stabil och lätt uppväxt och jag hade en jobbig och svår uppväxt. Hur så? Va har det me saken att göra?

2011-12-01 @ 19:08:22
Anonym

Vore inte det klokt att låta theas pappa ta hand om henne en hel dag/natt för att ge honom en inblick i hur du har det. Kan du tänka dig att han tar hand om henne en längre tid när hon har blivit äldre?

2011-12-01 @ 19:18:04
Rebecca

Om det tillfället kommer att jag måste vara borta en hel dag så kommer givetvis Patrik ta hand om henne :) Förutsatt att det är en helg me tanke på att han jobbar.

2011-12-01 @ 19:23:43
Anonym

Lämnar du Thea två gånger i veckan för vattengympa, det har du ju bara varit på en gång i veckan. Vad gör du kväll nummer två?

Nyfiken

2011-12-03 @ 22:02:00
Rebecca

Jag börjar me vattengympan två kvällar i veckan från och me på måndag :) va tänkt att jag skulle ha börjat förra veckan men då fick jag mens.

2011-12-03 @ 22:05:37
Anonym

Det innebär ju att du inte lämnar henne två utan en gång/vecka eller hur?

2011-12-03 @ 22:12:06
Rebecka

Jag lämnar ju fortfarande henne två tillfällen i veckan, en förmiddag och en kväll :-)

2011-12-03 @ 22:20:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!