Bara jag och Thea ikväll

Ikväll är som sagt jag och Thea själva, patrik är i fruängen på julbord me jobbet :) Sa till honom att
han fick dricka så mycket han ville bara han inte är stupfull när han kommer hem, klarar inte av
fulla människor me tanke på min barndom och sen vill jag inte att Thea ska va bland fulla människor,
visserligen lär hon sova när han kommer hem men iallafall. Och det respekterade han :) Sen skulle
han visst inte va borta så länge, han skulle komma hem innan midnatt. Förra året kom han ju hem
redan vid halv 11 men då började det 2 timmar tidigare än i år. Jaja, han kommer när han kommer :)

I förmiddags tog jag tag i städningen, har typ inte dammsugit på 2 veckor så jag dömmsög och våt-
torkade golven, det behövdes :) Sen fick stumpan lite lunch och mitt i maten somnade hon så hon fick
skippa lunchen och gå och lägga sig istället och då sov hon i närmare 2 timmar. Då passade jag på att
duscha och glo lite på tv. Patrik kom hem strax efter 3 och när han gick till fruängen gjorde jag och Thea
honom sällskap fast vi gick till centrum istället. Köpte lite mjölk och bröd och lite gott till ikväll. Tänkte
tända lite ljus och kanske kolla på film när dottern har somnat. Har varit så sugen på att se titanic så man
får väl passa på ikväll då gubben är borta :P

Nä, dottern håller på och bajsar så jag ska väl ta och byta blöja när hon är klar och sen ska vi väl leka
nån timme, det är "bara" 3 timmar kvar innan hon ska sova :) Då hinner man leka en hel del :P

Ha en bra fredag på er!




Kommentarer
Anonym

Är du Patriks mamma??

2011-12-16 @ 21:21:50
Rebecca

Haha,nä det är jag inte. Hur så?

2011-12-16 @ 21:43:21
Anonym

Du bestämmer om han får träffa folk och vad han får dricka

2011-12-17 @ 16:53:55
Rebecka

Jag tror du har fått allt om bakfoten :-S Patrik får träffa vem han vill och han får dricka va han vill bara han inte kom hem jätte full då jag har svårt för fulla människor. Och sen vill jag gärna att han hör av sig när han är på väg hem. Tycker inget av det är nåt fel.

2011-12-17 @ 17:16:34
Anonym

Är det ofta som Patrik kommer hem påverkad/full?

Man kan tro det med tanke på de förmaningar du ger till honom.

Det verkar som du ska uppfostra din man som om han är din son.

2011-12-18 @ 04:30:27
Rebecka

Han dricker i princip lika sällan som jag gör. Men som sagt, jag har svårt för fulla människor och det har jag alltid haft och kommer alltid att ha. Och det visste Patrik från början. Och han får ju dricka hur mycket han vill istället för att inte dricka alls så jag förstår inte kritiken.

2011-12-18 @ 09:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!