Bra beslut :-)

Ligger och funderar lite såhär på morgonkvisten och jag har bestämt mig för att sluta på mammagruppen och det känns rätt bra :-) lite tråkigt också då jag har några vänner där men en av dom träffar jag privat så det gör inte så mycket :-) ska börja gå på öppna förskolan i fruängen me Thea istället för jag vill fortfarande att hon ska kunna leka me andra barn. Och jag får ett tillfälle att träna på min sociala kompetens :-) tänker börja det nya året me att glömma allt som varit, jag tänker träffa nya människor och skita i folk som får mig att må dåligt. Den som vill får ta åt sig. Det är ganska lustigt att specifika personer tar åt sig när man skriver generellt om en grupp människor och inte hänger ut nån enstaka person. Det innebär ju alltså att den/dom personerna vet att jag har rätt :-P för om nån skulle hänga ut en grupp människor som jag tillhör och jag vet att jag inte har gjort fel så skulle ju inte jag ta åt mig. Hur som helst, det är ett bra beslut som jag har fattat och jag tror att jag kommer må mycket bättre :-D Nu hade jag tänkt fortsätta sova nån timme men jag lär ju slänga in ett inlägg ikväll också :-D



Kommentarer
Anonym

Gud vad synd det är om dig.

Att dessa mammor varit såå elaka mot dig är ju 'konstigt'...

Tror du det finns snällare mammor på öppna förskolan??

Vad gör du om dem också är dumma mot dig??

2011-12-16 @ 12:00:42
Rebecka

Vem är någonsin sagt att mammorna va elaka, det va dom verkligen inte. Men jag känner bara att jag inte har så mycket gemensamt me dom och eftersom att jag är osäker har jag svårt att hoppa in i ett samtal eller ta första steget. Och sluta tyck synd om mig för jag tycker inte synd om mig. Det här är bara ännu en erfarenhet som förhoppningsvis gör mig starkare :-) jag tänker inte gå på öppna förskolan för att skaffa vänner, jag går dit för Theas skull, jag vill att hon ska leka me andra barn :-)

2011-12-16 @ 12:26:46
Anonym

Varför klandrar du ner på dem då när du själv nu säger att du inte har nåt gemensamt med dem och att det är du som är osäker.

Kanske du tycker att du är bättre än dem eller vad är problemet?



Du säger emot dig själv hela tiden dax o börja kolla dig själv tror jag



2011-12-16 @ 12:35:22
Rebecka

Det här är färdig disskuterat nu. Och jag tycker verkligen inte att jag är bättre än dom, tvärtom. Dom är så himla duktiga och verkar aldrig göra misstag. Men jag känner inte dom så kan ska egentligen inte yttra mig om den saken. Nu sätter jag stopp för det här. Orkar inte älta gammalt groll i evigheter. Nu tänker jag fokusera på att må bra, umgås me goda vänner och lära mig endel viktiga och nödvändiga saker :-D

2011-12-16 @ 12:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!