Jag listar julen

Pepparkakor - Lussebullar
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorv
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill
Revbensspjäll - Janssons frestelse
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Rullsylta - Pastej
Glögg - Julmust
Ge
- Få
Borta - Hemma
Utomlands - Sverige
Mysteriet på greveholm
- Dieselråttor och sjömansmöss
Chokladkalender - Paketkalender
Plastgran - Äkta
Arne weise - Ernst



Hur och med vilka ska du fira med i år?
Jag, fästmannen och dottern åker upp till tierp på julaftonsmorgon/förmiddag för att fira jul med
mannens föräldrar i deras torp :) Och på juldagen åker vi tillbaka till stockholm och firar me min
familj.

Vad önskar du dig i julklapp?
Önskar mig inte nåt speciellt, men det vore roligt att få pengar till babysim eller välbehövligt att
få två korgar att ha på hatthyllan och lägga vantar och sånt i.

Vilken scen är bäst ur Kalles jul klockan 15 på julafton?
Jag älskar tomteverkstaden :D

Brukar dina julaftnar leva upp till dina förväntningar?
Ja, mestadels iallafall :)

Har du firat jul utomlands nångång?
Nej, det har jag inte men det vore roligt att testa det också innan man dör.

Vilken jullåt är det bästa?
Massa :P

Vilken julfilm är det bästa?
Jag är lite svag för grinchen men en julsaga är också underbar.

Har du varit lucia nångång?
I mellanstadiet blev jag framröstad som lucia :D

Berätta om ett julminne som betyder mycket för dig:
Det va julaftonen för 3 år sen och jag och Patrik åker upp till jämtland för att fira jul me min
familj och mormor och sådär. Det va så otroligt mysigt att ha alla nära och kära samlade i en
liten stuga och en sprakande eld och en fin julgran som jag och min moster hade varit och huggit
ner :P Men mer julkänsla är så kunde man inte har fått. Och så va det såklart MASSA snö ute. Det
va bara så underbart.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!