"Ledig"

Det är skönt att va "ledig" idag från vattengympa och gym :) Men det är verkligen så otroligt
skönt att hålla igång också.

Imorse bestämde min älskade dotter att det va morgon vid halv 5 så hon stod i sin säng och
pladdrade på och skrattade medan jag låg och slumrade till. Jag lät älsklingen sova så gott
han kunde eftersom att han skulle upp klockan 6. Jag bytte blöja på dottern då och gav henne
en flaska välling och sen sov vi vidare fram till 9 :)

Efter lunch klädde jag på Thea och så tog vi först en promenad bort till fruängen för att handla
lite till middagen och sen tog vi en timmes promenad hem igen. Fy satan va det är halt ute, höll
på att halka flera gånger. Lovar att jag höll krampaktig i vagnen =/ Vintern i all ära men jag HATAR
halka.

Modellfabriken ringde igen så jag bokade en ny tid den 12 januari 16.20 :) Hoppas det blir av den
här gången, vore roligt att få riktigt fina bilder på hela familjen :)

Imorrn förmiddag ska jag och Thea till BVC för att väga och mäta henne och sen drar jag till
gymmet nån timme :D Och på fredag ska jag och Patrik åka till barnens hus för att serva vagnen
inför vintern och köpa läderskydd till handtaget. Och på lördag ska jag och Thea följa me Patrik på
släktträff i Jakobsberg. Och på söndag kommer min familj hit på luciafika så då ska jag baka lusse-
katter :)

Men nu ska jag flytta dottern som står i min garderob och river ut alla mina strumpor och underkläder.




Kommentarer
Madde

svårt att bestämma hur bloggen skall se ut??

2011-12-07 @ 15:20:42
Rebecca

Haha, ja jag blir ju inte nöjd me headern =/

2011-12-07 @ 16:45:07
Anna

Det kortet uppe till vänster i headern på dig thea och patrik är väldigt fint!

2011-12-07 @ 18:49:42
Madde

Vad gillar du min ?

2011-12-07 @ 19:10:59
Rebecka

Du har en helt okej header, Madde :-D hade ju en liknande för inte så länge sen :-)



Tack Anna, jag gillar också det kortet mycket :-)

2011-12-07 @ 21:14:14
Rebecka

Du har en helt okej header, Madde :-D hade ju en liknande för inte så länge sen :-)



Tack Anna, jag gillar också det kortet mycket :-)

2011-12-07 @ 21:14:18
Madde

en helt ok ... Tack.. Den sved ... Hade du en liknande?

2011-12-07 @ 21:40:06
Rebecka

Skrev en kommentar på din blogg ;-) såg inte att du hade bytt innan jag skrev det. Din nya header är jätte fin och verkligen julig och den är så du :-P hihi. Jag skulle behöver hjälp, inte me headern utan me själva grejen. Haha. För som du ser uppe vid headern så ser det liksom konstigt ut. Fattar du va jag menar? :$

2011-12-07 @ 21:44:41
Anonym

Har Thea också börjat dricka cola, ser ut som hon har spottat ut nappen för att ta colaflaskan

2011-12-08 @ 09:35:20
Madeleine

Nopp fattar inte :S Menar du storleken på headern?

2011-12-08 @ 09:40:16 | http://mammascharmtroll.blogg.se/
Rebecca

Ja, Thea dricker läsk/kaffe/te/alkohol JÄMT!!! Vissa människor är ju inte riktigt kloka ;) Såklart att Thea inte får dricka läsk, inte dricker inte ens barndryck till middag, hon vill bara ha och får bara vatten. Det va jag som gav henne den TOM för hon ville leka me den.



Madde: Haha, jag hade problem me "ramen" runt om hedern men nu har jag fixat till det :)

2011-12-08 @ 11:22:39
Madde

Jaha hahahaha..



Leah får smaka ett glas julmust på helgerna, visserligen utblandat med vatten men än dock. Annars dricker hon saft! Och OM becca hade valt att låta Thea smaka, så är det inte hela världen ^^ eller går din väg under för att hon gör det?

2011-12-08 @ 14:37:59
Anonym

Ingen kan väl på allvar tro att hon dricker cola, jag beskrev bara bilden, men du tror att någon på riktigt serverar cola till bebisar med tanke på ditt svar

2011-12-09 @ 08:11:54
Rebecca

Det skulle inte förvåna mig tyvärr. Läste en blogg om en tvåbarnsmamma som hade lagt ut en bild på när hennes 5-årige son drack folköl!!!!! En del människor är inte riktigt kloka föräldrar.

2011-12-09 @ 08:28:49
Anonym

Det är lite komiskt att du tycker att det "tyvärr" finns såna föräldrar som skulle ge sitt barn cola, när du själv ger henne choklad som innehåller massa socker. Vad är skillnaden? Jag fattar inte varför man skulle vilja ge sitt barn onyttigheter överhuvudtaget när det finns annat gott o sött som frukt som dom faktiskt behöver.

2011-12-09 @ 09:51:19
Rebecca

Cola och läsk fräter mer på tänderna än va nån liten chokladbit nångång i månaden gör.

2011-12-09 @ 09:55:35
Rebecca

Dessutom äter hon minst en frukt om dagen så det är inte så att hon får sötsöker istället FÖR frukt för så är inte fallet.

2011-12-09 @ 09:56:47
Anonym

Varför ska hon äta choklad?

Ni har väl redan problem i familjen med övervikt Låt Thea slippa ta efter era matvanor och därmed era viktproblem

2011-12-09 @ 14:05:31
Rebecca

Vi proppar inte i henne massa choklad utan hon får det nångång då och då bara för att smaka. Tycker det är en annan sak om jag skulle gett henne det VARJE dag men jag tycker det är en självklarhet att Thea ska få smaka olika saker.

2011-12-09 @ 15:01:22
Anonym

Har hon smakat choklad så behöver hon inte göra det mer. Hon kommer nog äta godis men vänta till hon är några år!

2011-12-09 @ 15:14:04
Rebecca

Vad jag gör och inte gör är väl min ensak? Men som sagt, det är inte ofta hon får sötsaker utan mest brukar hon få smaka på annan "vanlig" mat.

2011-12-09 @ 15:23:18
Anonym

Nej det är inte din ensak om du ger Thea dåliga vanor! Att du har skaffat dig dåliga vanor är till viss del din ensak , men det påverkar ju hela din familj eller hur ?

2011-12-09 @ 21:09:43
Rebecka

Att jag har dåliga matvanor är helt mitt ansvar men Patrik är väl vuxen själv och kan ta ansvar för sina matvanor. Och det är både mitt och Patriks ansvar att se till att Thea får bättre matvanor. Men jag tror inte att vi bestämmer hennes matvanor redan nu bara för att hon får smaka på olika saker. Både jag och Patrik kommer va stenhårda på att det bara är lördagsgodis som gäller och nån kaka om vi får gäster. Jag skulle aldrig kunna bjuda hem gester och sitta och fika och Thea får inget.

2011-12-09 @ 21:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!