Måndag kväll hos oss

Imorse skippade jag och Thea mammagruppen, vi va så trött och vaknade inte
förrän vid halv 10 vilket va jätte skönt :) Så idag har vi inte gjort så mycket alls,
varit hemma och lekt och myst. Jag har diskat och plockat lite också. Hade tänkt
ta en promenad men vädret verkade så ostabilt så vi höll oss inne.

Pappa kom hem vid halv 4 och sen gjorde jag middag, fick bli lövbiff me pommes
och bea kvällen till ära, va supergott!

Vilade en stund efter maten och sen knallade jag iväg till vattengympan och där
körde jag ett hårt pass, är HELT slut i hela kroppen. Vi körde ca 5 min på den djupa
delen och det va SKITJOBBIGT. Vet inte alls hur jag ska orka me hela 45 min me det
imorrn =/ Haha. Men jag tror att jag kommer in i det efter några gånger när kroppen
har vant sig och man har fått in tekniken.

Ikväll är Thea pipig och skrikig, inte så konstigt då hon är trött men snart ska hon få
välling och sova iallafall :) Mannen ska diska (vilket han sa att han egentligen skulle
göra medan jag va på vattengympan men inte gjorde). Sen blir det väl en dusch innan
jag stupar i säng.

Har inga direkta planer under morgondagen, får se va som händer.

Nu ska jag hänga upp mina badkläder som fortfarande ligger kvar i väskan men ha det
bra tills nästa gång vi hörs :)



Kommentarer
Anonym

Varför äter du bea+ pommes när du jobbar för att gå ned i vikt?

Det kanske bara var lite med mycket sallad !

2011-12-13 @ 10:47:38
Rebecca

Jag och min sambo firade 6 år tillsammans igår och då ville jag "fira" det me extra god mat men annars brukar vi hålla oss till att äta sånt på fre-lör :) Och pommes är ju bara potatis och jag hade bara lite bea för annars blir det så helskotta torrt.

2011-12-13 @ 10:57:42
Anonym

Finns annat lyxit å nyttigt man kan lyxa till de med varför träna å försöka gå ner om man äter sånt.

2011-12-13 @ 17:25:10
Rebecca

Det stämmer men det va det enda vi hade hemma så därför fick det bli det :) Och som sagt,pommes är ju bara potatis och lövbiff och inte heller speciellt fett utan det är bean som man inte skahinka i sig :)

2011-12-13 @ 21:04:56
Anonym

fast vill man verkligen gå ner i vikt. så äter man en god sallad och kött.

2011-12-13 @ 22:49:45
Rebecka

Ja men jag tror inte man blir fet av potatis :-S det är nog mer såsen man kan va försiktig me :-) och kött och sallad blir ju väldigt torrt.

2011-12-13 @ 23:39:13
Anonym

jo men blir fet av potatis. vill man verkligen gå ner så får man ge fan i vissa saker. ååh va synd maten blir torr finns andra nyttiga såser man kan ha till

2011-12-14 @ 00:01:55
Rebecka

Jisses, ta det lugnt! Låt mig äta va jag vill, sen får du tycka och tänka exakt va du vill. Jag tänker inte sluta äta potatis osv men däremot minska på sötsaker och feta ingredienser i maten. Att gå på dieter osv funkar inte för mig, jag tror på den enkla konsten att äta rätt och motionera :-)

2011-12-14 @ 06:15:17
Anonym

Att äta potatis kokt är OK men potatis friterad i fett = pommes är inte så lyckat om man vill minska i vikt

2011-12-14 @ 10:40:05
Anonym

pommes är väldigt fett , visste du inte det

2011-12-14 @ 11:20:18
Anonym

Vem har sagt nåt om att dom va friterade? Vi har inte ens nån fritös. Och vi använder inte ens smör eller margarin när vi steker dom. Och nej, jag visste inte att pommes va fett för det är väl bara potatis? Eller innehåller dom massa smör eller margarin?

2011-12-14 @ 16:54:40
Anonym

Fett är bra! men verkligen inte det fettet som finns i pommes. Det är ju bara transfetter och är jätte onyttigt! Feta såser är så mkt bättre än pommes om man ska välja..:) Men somsagt..ni firade denna kväll och då får man väl unna sig något gott!

2011-12-14 @ 16:55:47
Rebecca

Jag antar att jag är ganska naiv som trodde att potatis enbart innehöll potatis =/ Men om man ska va så noga så kan man ju typ inte äta nåt alls för allt innehåller ju alltid nåt som inte är bra.

2011-12-14 @ 17:11:08
Anonym

Tror du att pommes är gjort på hel äkta potatis ?

Det är oftast gjort på typ pulver och sedan friterat i olja så att du bara kan värma dem i ugnen.

Du kan känna skillnad om du gör klyftpotatis i ugn.

Klyftpotatis dvs potatis som du själv klyftar och kryddar steker i ugnen med lite olja är troligen nyttigare än köpt pommes.



2011-12-14 @ 17:25:31
Rebecka

Ja, jag trodde faktiskt att det bara va potatis. Vi brukar oftast göra egen klyftpotatis men nu hade vi ingen potatis hemma. Dessutom är det mycket godare me egengjord :-D

2011-12-14 @ 17:48:05
Anonym

Hemgjord "pommes" / klyftpotatis är godast1

2011-12-14 @ 17:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!