Nedräkningen fortsätter

Japp, nu är det 22 dagar kvar till julafton :) Vet inte om jag längtar speciellt till julafton så för
mig spelar det ingen större roll. Såklart ska det bli roligt för det är ju Theas första jul men det
är det enda. Tydligen så julpyntar inte Patriks föräldrar nåt, dom sätter knappt upp nån advents-
ljusstake och ingen julgran och ingenting. Så jag är glad att Thea är så liten och inte förstår nåt
än för jag vill inte att hon ska komma ihåg sin första jul så. Jag är uppväxt me hela baletten och
det vill jag att Thea också ska bli :) Min moster julpyntar massor och har en julgran och så. För
mig betyder julen mycket, julafton ska va på ett speciellt sätt. Och jag är bara orolig att jag inte
kommer känna nån julstämmning what so ever. Men nu är det som det är och det blir nog bra det
me :) Huvudsaken är att jag, Patrik och Thea är tillsammans.

Natten va bättre än i förrgår men inte helt perfekt. Thea har fått hosta igen och hostade inatt och
så vaknade hon varenda gång hon tappade nappen och va jätte ledsen. Så jag fick gå upp 5-6
gånger under natten men till slut sov både hon och jag bra :)

Har inte hunnit me så mycket hittils. Har diskat, lekt me Thea, gett henne lunch och duschat och
nu ska jag klä på mig och fortsätta plocka undan och roa stumpan :) Ska åka och handla när gubben
kommer hem, måste ha potatis och paprika till middagen. Bestämde att vi skulle äta lax ikväll :P ¨

  

Vi har inga planer för helgen, får se va som händer helt enkelt :)

Ha en underbar fredag nu!




Kommentarer
Anonym

Åk inte till dina hemska svärföräldrar om du inte vill.

Men det är väl hon ( svärmor) som tvättar och handlar mat till er ?

Vill hon verkligen att du kommer så illa som du tycker om henne ?

Vad tycker Patrik, han som aldrig fått en riktig jul? Han vill nog fira jul med din mamma hon som vet hur det ska va med gran och allt!

2011-12-03 @ 21:56:01
Anonym

Jag har aldrig påstått att jag inte gillar mina svärföräldrar för det gör jag :) Jag och Patriks mamma har haft våra dispyter men sen Thea kom har vi kommit varann närmare och nu har jag inga svårigheter att träffa henne :) Vad snackar du om? jag har inte firat jul hos min mamma sen jag gick i lågstadiet!

2011-12-03 @ 22:03:46
Anonym

Gillar du verkligen dom , så negativt som du skriver om dom!

Du vill ju inte att Thea ska komma ihåg hur dom firar jul, varför då åka dit

2011-12-03 @ 22:07:32
Rebecka

Du har missuppfattat mig, jag skriver inget illa om dom som personer utan på deras sätt att fira jul. Jag vet bara hur vi i min familj firar jul så för mig ska en jul va så men jag erkänner att en jul me svärföräldrarna kan bli bra den me fast dom inte firar som jag är uppväxt me.

2011-12-03 @ 22:18:50
Anonym

Jag frågar igen hur många jular har du firat med Patriks föräldrar, du svarar inte men det kan ju bero på att du alddrig har firat jul där!

Om det så är undrar jag med flera hur du kan vara så negativ till jul med Patriks föräldrar.

2011-12-05 @ 07:50:05
Rebecka

Det stämmer att jag aldrig har firat jul me dom. Jag vet bara hur vi firar i min familj och för mig är det det enda rätta sättet. Dom julaftnar jag inte firat hos min familj har alltid varit dåliga så det är därför jag är orolig men jag hoppas att den här julaftonen blir bra trots allt.

2011-12-05 @ 08:33:35
Anonym

Hur kan du då beskriva deras torftiga jul så väl, är det Patriks beskrivning som du återger som din erfarenhet? Om inte så är du oförskämd mot Patriks föräldrar!!!

2011-12-05 @ 10:37:41
Rebecca

Det är Patrik som har berättat hur dom brukar fira jul och att dom knappt julpyntar osv. Men som jag har skrivit förut, det kan bli en bra jul iallafall :) Och jag kan va ganska så inrutad på att julen ska va på ett speciellt sätt för att det ska bli en bra jul men jag hoppas att den här julen förändrar den synen.

2011-12-05 @ 10:52:03
Anonym

Hur ordnar du jul hemme hos Patrik?

Vad har ni för jul/mat traditioner?

Kul att få tips från dig som har en så fin erfarenhet/vet hur man fixar en riktig jul

2011-12-05 @ 13:00:24
Rebecca

Vad menar du? Vi firar ju inte ens jul hemma.

2011-12-05 @ 15:39:37
Anonym

Du tycker att julen är viktig och ska vara på ett speciellt sätt men du gör inget för det själv eller

bor ni hos din moster hela julen?

Hur kan du klaga på andras sätt att fira jul när du inte själv fixar julafton hemma ?

2011-12-05 @ 16:08:31
Rebecka

Jag julpyntar hemma men hela julaftonen är vi borta så den kan jag inte påverka direkt. Förstår fortfarande inte vart du vill komma.

2011-12-05 @ 16:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!