Playdate me massa barn

Imorse när klockan ringde vid 8 hade jag ingen som helst lust att kliva upp ur sängen, jag va så
vansinnigt trött men jag hoppade in i duschen och sen satt jag i soffan och halvsov ett par minuter
innan jag gjorde mig klar. Då vaknade lillstumpan så hon fick ny blöja och gröt innan jag klädde på
henne och gjorde oss klara. Vi mötte upp J och N vid tunnelbanan strax innan 11 och så åkte vi till
slussen och mötte upp några andra. Tog bussen till sickla köpkvarter och där låg ju andys lekland
som va slutmålet :)

Jag gick och satte mig i nån lekhörna me Thea och hon och Nova lekte jätte fint :) Thea kröp omkring
och sög på plastbollar. Haha. Det fanns en jätte lång rutschkana som jag först inte vågade åka me Thea
så första gången fick hon åka me S och det va inte alls populärt :( Hon vart jätte rädd och grät en skvätt
när dom kom ner. Jag tog mod till mig och åkte me henne två gånger också och samma visa igen. Jag
tror att hon är rädd för att det går så fort och så är det ju liksom guppigt. Det va lite tråkigt för jag tyckte
det va JÄTTE roligt =/ hahaha. Sen fick hon en flaska välling och sov i min famn i typ 1-1,5 timme och
sen skulle vi åka hem så hon hann inte leka så jätte mycket men dit ska vi iallafall fler gånger och då me
folk som man kan prata bättre me och känner lite bättre (man blev lite "utfryst" idag). Men jag har ändå
haft en helt okej dag :)



Vi kom hem runt 4 och då hade pappa redan varit hemma 1,5 timme :) Typiskt att han slutar så tidigt
när vi inte va hemma :P

Nu sitter vi och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar och sen ska gubben gå och köpa
latmansmiddag, är helt slut efter dagens äventyr så jag har varken ork eller lust att ställa mig vid
spisen.

Imorrn är dags för gymmet och just nu är jag väl inte så jätte peppad men det ordnar nog upp sig
efter en natts härlig sömn :) Skulle jag ha tagit en promenad me Carro och Sigge imorrn också
men då visste jag inte att jag skulle gymma så förhoppningsvis kanske vi kan ta en promenad på
fredag? :)




Kommentarer
Anonym

Synd att du känner dig utfryst när ni träffar andra mammor på mammagrupp och andra aktiviteter.

Att du är så trött kl 8 på morgonen och även klocksn fyra på eftermiddagen så att du inte orkar laga middag till din familj. Då får du väl lägga dig tidigare på kvällen, hur trött ska då inte Patrik vara som troligen kliver upp flera timmar före dig!!

Hur kommer det sig att han är hemma så tidigt på dagarna arbetar inte han heltid ?

2011-12-14 @ 17:37:16
Rebecka

Det kan va så men då är det tur att jag andra vänner :-D hihi.



Jag har blivit jätte morgontrött dom senaste två veckorna, förut kunde jag gå upp vid 8 utan problem men jag tror att det är årstiden. Thea har också blivit mycket tröttare än va hon brukar va.



Patrik jobbar heltid ja men vissa dagar, vilket kanske händer nångång i månaden så får han sluta tidigare pga att han inte har nåt att göra.

2011-12-14 @ 17:44:20
Anonym

Men du är ju även trött klockan fyra så att du inte orkar laga mat!!!

2011-12-14 @ 17:47:47
Rebecka

Ja, man blir trött när man håller på och leker och det är massa barn runt om en i flera timmar. Det tycker inte jag är speciellt konstigt. Och alla människor blir ju trött av en eller annan anledning, eller hur? Fast du kanske aldrig blir trött, va vet jag?

2011-12-14 @ 17:52:17
Anonym

Har inte du en barnskötar utbildning och därmed borde du vara van vid aktiviteter/barn runt omkring dig. Trötta kan vi alla bli men oftast inte morgon och eftermiddag( kl 16)

2011-12-14 @ 17:56:59
Rebecka

Jo, är man van vid att ha barn omkring sig hela dagarna så vänjer man sig ju men eftersom att jag har varit arbetslös/mammaledig i över 2 år så är jag ju inte van. Och folk kan väl visst va morgontrötta och speciellt på eftermiddagarna när dom kommer hem från jobbet eller som jag när jag har varit ute hela dagen. Herregud! Jag vet inte va du är för supermänniska som aldrig är trött men vanliga dödliga blir trötta

2011-12-14 @ 18:06:46
Anonym

Klart att man kan bli trött om man inte får sova på nätterna! Har ni det problemet fortfarande?

2011-12-14 @ 18:12:07
Anonym

Har ni varit på junibacken , ett trevligt ställe föe barn,

2011-12-14 @ 18:19:02
Rebecka

Jag har varit på junibacken en gång för typ 16-17 år sen men vi ska åka dit me Thea när hon har blivit lite äldre, tycker hon är lite för liten för att uppskatta junibacken än.



Vissa nätter är bättre än andra men i regel har vi nästan bara haft bra nätter men är man morgontrött rent generellt så spelar det ingen roll hur bra man sovit på natten.

2011-12-14 @ 18:34:53
Anonym

Ja Thea uppskattar nog bJunibacken mer när hon närmar sig två år1

2011-12-14 @ 18:38:40
Rebecka

Ja, precis :-) finns massa saker jag vill göra me henne men hon är fortfarande för liten för nästan allt.

2011-12-14 @ 18:45:18
Anonym

Det förstår jag att du vill men för det behövs pengar, det mesta kostar ju !

2011-12-14 @ 18:52:47
Anonym

KONSTIGT / SYND ATT DU KÄNNER DIG UTANFÖR NÄR DU HAR VÄNNINOR MED DIG PÅ EN AKTIVITET.

2011-12-14 @ 18:59:15
Rebecka

Jo, det mesta kostar ju pengar tyvärr men det är det absolut värt sen när Thea blir äldre och förstår mer :-D



Väninnor är dom inte, dom är ytliga bekanta bara. Vissa hälsar inte ens på mig och jag orkar inte anstränga mig mer för att vinna deras vänskap. Men sånt är livet, man kan inte bli vän me alla :-)

2011-12-14 @ 19:24:56
Anonym

Sluta spela offer för att man ska tycka synd om dig. Du är ju

Inte speciellt social av dig för skulle du vara det

Så skulle folk umgås med dig. Du kan ju inte bara sitta tyst när du är med andra människor o tro att det är dem som ignorerar dig, du måste själv bjuda till. Du borde skämmas så som du ser ner på andra

2011-12-14 @ 19:50:01
Anonym

Jag spelar absolut inte offer och ja, jag kan hålla me om att jag har svårt att va social i större grupper. Men då tycker jag att bägge parter kan anstränga sig :-) varför ska jag göra mig till och anstränga mig när det finns personer som knappt hälsar? Jag ser verkligen inte ner på nån, vet inte varför du fick den uppfattningen. Men hur som helst så är det som det är och jag är tyvärr inte den enda som känner sig lite utanför så då kan det ju inte bero helt och hållet på mig.

2011-12-14 @ 19:58:49
Anonym

Har du provat att hälsa först o se vad för respons du får

2011-12-14 @ 20:43:57
Anonym

Det är oftast jag som börjar me att hälsa och då blir jag typ ignorerad och så börjar dom prata me nån annan direkt.

2011-12-14 @ 20:48:01
ninni

Nu blir jag faktiskt less på det med utanför snacket, har gått längst i gruppen och hade svårt att komma in i början då alla andra gått där i minst 4 månader och hade massa gemensamt att snacka om. Men så är det, det är svårare att komma in i en grupp som redan känner varandra. Men du får oss att låta som monster, som fryser ut dig. Om du inte vill anstränga dig, varför ska vi då göra det?

Tror du vi blir mer peppade att försöka när du efter varje gång att ha träffat oss får det på nått sätt att låta (här eller på fb) som att vi ignorerat/frys ut/skitit i dig.

Varför du blev "utfryst" igår som du så fint kallar det kanske har med det att göra att vi var där för att leka med barnen, Thea låg och sov i famnen på dig i en timme, varför inte lägga ner henne och umgås då med dom som te.x satt i bollhavet med sina och andras ungar?

2011-12-15 @ 06:33:04 | http://ninnisgravid.blogg.se/
Rebecka

Det är verkligen inte meningen att få er att låta som monster för det är ni absolut inte. Vi är alla vuxna människor men ibland känns det som om man kastas tillbaka till grundskolan igen. Jag har försökt anstränga mig men ingen verkar ju va speciellt intresserad av att prata me mig. Du va den som pratade mest me mig igår. Jag hade ingenstans att lägga henne för jag hade ingen vagn i närheten och jag ville inte be att få låna nån annans vagn. Jag vet bara va jag skulle ha gjort om det fanns nån i min närhet som jag visste kände sig osäker och inte riktigt od i gemenskapen.

2011-12-15 @ 06:45:55
Rebecka

Men struntsamma. Jag umgås ju nästan inte me nån av er privat iallafall och i Jan-feb är ju sista gången för mig och Thea. Jag tycker det är synd att det är såhär för jag hade hoppats få vänner som man kunde prata me men som du säger, ni som redan känner varann är ju rätt så sammangaddade och det är inte så konstigt. Men ni borde kanske borde tänka på att släppa in nya i er lilla grupp eftersom att jag inte är den enda som känner sig "utanför". Man har ju faktiskt två parter som kan anstränga sig om att lära känna varann :-) och jag ber om ursäkt en än gång, jag ville inte få er att låta som monster för jag vet att ni säkert inte gör det medvetet men jag har blivit utfryst och mobbad under flera år och det kändes nästan som att va tillbaka där. Jag vill så gärna bli vän me er men det är som det är :-)

2011-12-15 @ 06:57:27
Anna

Alltså varför stör ni er på att hon är morgontrött? Det är ju inte konstigt med tanke på årstiden. Att man inte orkar laga middag någon gång då och då, det händer väl även "den bäste"? Eller står ni som anmärker på detta och lagar en tre-rätters varje dag?



2011-12-15 @ 08:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!