Theas första jul

Och hela familjen har det alldeles underbart!

Julaftonen spenderades på torpet i Tierp me mannen, dottern och svärföräldrarna. Vi tog
det lugnt en stund medan vi väntade på maten och Thea fick öppna sitt livs första julklapp,
hon fick en bobcar :) Sen tog vi en uppfriskande promenad och då somnade Thea och sov
under hela julmiddagen, det va lite trist men så kan det va. Det va hur som helst jätte gott
me julmat! När Thea vaknade igen fortsatte vi öppna julklappar och hela familjen fick jätte
bra klappar :D Thea fick som sagt en bobcar, en bilratt me massa ljud och ljus, lite kläder
och en bonde på traktor som kör runt me lite djur som låter. Jag fick pengar, två fleeceplädar,
två vita korgar och en mixer och mannen fick pengar, sedlar och nya gympaskor :) Vi va jätte
nöjda!

  

   

 

Vi gick och lade oss rätt tidigt men stumpan hade jätte svårt att komma till ro trots att hon
va jätte trött så det tog ca 1,5 timme innan hela familjen äntligen sov. Hon vaknade igen vid
halv 8 och då tog farmor henne så sov jag och mannen vidare nån timme,vilket va välbehövligt
och jätte skönt. Familjen tog en liten promenad och sen kom patriks mormor förbi och vi åt lunch
innan det va dags att ta vårt pick och pack och röra oss hem mot stockholm igen.

Vi kom hem, packade upp allt och sen tog jag och dottern ett bad och gjorde oss ordning för att
åka upp till visättra och ha lilljulafton me maria, melissa, moa och mamma. Blev såklart ännu
mer god julmat och ännu mer julklappar. Nu fick Thea en mobil me ljus och ljud, en hund som
man kan dra omkring på och som skäller, en klosslåda me olika klossar, två jätte fina juldekorationer.
Jag fick ett halsband, presentbox me sex and the city-tema (parfym, bodylotion m.m), presentkort på
gina tricot och mannen fick cigg, trisslotter, chokladask och en film (jägarna 2). Vi va kvar en stund
men sen blev Thea trött så då passade vi på att åka hem.

   

   

   

Har ju glömt att skriva vad lillhjärtat fick av mig och pappa i julklapp =/ Hon fick en play and
learn-puppy :D Jätte uppskattad iallafall :)

Nu ligger vår prinsessa och sover och jag och mannen kollar på jägarna två innan vi hoppa i
säng. Imorrn ska vi till skärholmen och shoppa lite och på eftermiddagen/kvällen ska vi till cc
och hälsa på, har ju inte varit i deras nya lägenhet än så det ser vi fram emot jätte mycket :)

Men för att avrunda det hela så har vi haft en alldeles underbar jul me gott sällskap. god julmat
och massa fina julklappar :D Nu säger jag bar god fortsättning på er!



Kommentarer
Anna

Vad roligt att julen blev lyckad! Tycker att det syns på korten att du gått ner i vikt. Bra jobbat! God fortsättning.

2011-12-26 @ 15:00:57
Rebecka

Ja, jag är jätte nöjd me julaftonen :-D tack så mycket, själv tycker jag inte att det syns nåt. Men jag kämpar på och efter nyår blir det diet så det går lite fortare och ev gå ner det man har gått upp under julen men det tror jag inte är så mycket, ska väga mig imorgon och se. God fortsättning på dig me :-D

2011-12-26 @ 16:52:02
Anonym

Din släkt gillar tydligen Patrik lika illa som du gillar hans släkt !

Varför annars ge en honom cigg, det tyder på att de önskar honom en förtidig död !

2011-12-27 @ 10:57:37
Rebecca

Då kan ju inte min egen familj gilla mig heller eftersom att jag också fick cigg ^^

2011-12-27 @ 11:23:19
Anonym

Så kan det vara! Det hade ju varit bättre med nicorett! Det hade visat på omtanke om er och inte minst Thea som på det viset får ha kvar sina föräldrar längre i livet.

2011-12-27 @ 11:28:54
Rebecca

Ja, det kan jag visserligen hålla me om men Patrik väljer ju själv om han ska röka eller inte, dessutom har han ingen vilja att sluta. Jag slutade ju röka ett tag när jag väntade Thea men sen blev röksuget för stort. Dessutom röker varken jag eller Patrik speciellt mycket.

2011-12-27 @ 11:41:21
Anonym

Jag har inga åsikter om att ni sakta men säkert tar livet av er, men att släkt mamma/ moster ? ger er dödliga julklappar reagerar jag på det är som att ge en alkolist sprit!!!

Vad gav ni själva bort i julklapp?

2011-12-27 @ 11:55:59
Rebecca

Har man inga cigg så är det ju bra om man får det, annars skulle vi ju slösa mer pengar på det. Vi gav bort kort på Thea till patriks föräldrar plus mormor, min moster, mamma och mormor fick samma sak. Min ena kusin fick min gamla mobil plus kontantkort och min andra kusin fick kontantkort och en affish :)

2011-12-27 @ 12:10:27
Anonym

Vad det cigg med på er önskelista ??

Fick någon vinst på TRISS-lotten ?

2011-12-27 @ 12:15:47
Rebecca

Vi önskade oss nästan inget och Patrik är jätte svår att köpa till, det tycker till och med jag som ändå är tillsammans me honom. Vi vann 30 spänn på trisslotterna :P Bättre än inget ;)

2011-12-27 @ 12:18:57
Anonym

Du klagar/ kommenterar ju att Patrik inte köper kläder ( vilket kan bero på brist av pengar), det hade väl varit en bra julklapp istället för cigg och lotter.

Nästa år får ni nog önska er något så slipper ni dödliga julklappar, det kan ju inte vara kul att de närmaste ger bort något som befrämjar kvalite istället för död på sikt

2011-12-27 @ 12:27:35
Rebecca

Patrik har presentkort på dressmann som han fick i somras som det är typ 500 spänn kvar på och så fick han pengar nu mgaen han är inte ett dugg intresserad av kläder. Så sent som igår sa han till och med att om han inte hade mig och Thea skulle ha gå i arbetskläder på helgerna också. Dessutom är han lite av en märkesbög och vill bara ha peak-kläder om han vill ha kläder överhuvudtaget. Tyvärr kan inte jag få honom att älska att shoppa kläder,han är som han är :)

2011-12-27 @ 12:34:07
Anonym

Hur går det ihop att han gillar PEAK men inte vill ha kläder?

Gillar han att du kallar honom bög???

2011-12-27 @ 12:36:56
Rebecca

Han köper kläder högst 1 gång om året och då ska det helst va peak och jag kallar inte honom bög, jag kallar honom märkesbög vilket bara är ett talessätt för personer som bara köper märkeskläder och han vet att jag inte menar nåt illa :)

2011-12-27 @ 12:41:27
Anonym

Vet han att du kallar honom bög även om det handlar om vad han gillar i klädväg? eller är det vad du tror att han tycker att det är OK att bli kallad för klädbög

2011-12-27 @ 13:08:05
Rebecca

Jag och Patrik har den jargongen och det har vi alltid haft. Jag kan kalla honom märkesbög och skratta, och han kallar mig allt möjligt men vi är båda medvetna om att vi bara skojar me varann. Dom som inte har träffat oss vet inte hur vi är och såklart att vissa saker kan tolkas på olika sätt om man inte känner oss.

2011-12-27 @ 13:11:29
Anonym

Hur ska det tolkas att du kallar honom bög, det gör att man kan fundera på vem som är pappa till Thea !!

2011-12-27 @ 13:18:51
Rebecca

Jag kallar inte honom bög! Nu ska du får dig en lektion, bög och märkesbög är inte samma sak. Bögar är ju killar som är intresserade av killar medan märkesbögar är killar (hetero, bi, homo) som bara vill ha/köper dyra märkeskläder för att "vanliga" kläder typ inte duger. Det är inte tillräckligt "fint". Har du fattat nu? Märkesbög har INGET att göra me ens sexuella läggning!!!

2011-12-27 @ 13:33:18
Anonym

Har du ingen censur på vad du tar med???

2011-12-27 @ 13:34:01
Rebecca

Hur menar du me censur?

2011-12-27 @ 13:35:33
Rebecca

Jag är också märkesbög när det gäller kända märken på matvaror. Det sa min gamla bästa vän och det har hon fullkomligt rätt i :) Endel vill bara ha det bästa även om det finns billigare alternativ som förmodligen är minst lika bra.

2011-12-27 @ 13:38:42
Anonym

http://www.learning4sharing.nu/markesbog-48536.html



Här står det om vad "märkesbög" är för nåt, LÄS!!!

2011-12-27 @ 13:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!