Så va det måndag ... igen

Att dom här måndagarna alltid ska komma men man får se det positiva, då är det en dag närmare
helgen :P hehe.

Nu tror jag att Theas sovrutiner börjar gå till det normala igen :) Hon somnade vid halv 10 igår
kväll och vaknade vid 8 imorse utan att ha vaknat en enda gång. Men jag hade gärna sovit nån
timme till men jag och älsklingen låg och spelade wordfeud till halv 1 så man får skylla sig själv :)



I eftermiddags va det dags för mammagruppen och där va det som vanligt. Fastän jag har gått där
länge har jag inte riktigt kommit in i gruppen, idag satt jag och Thea för oss själva mest. Och jag
vet att jag också måste anstränga mig lite men jag vet inte bara hur. Jag är bara ingen sån som tar
plats. Och sen går jag mest dit för Theas skull så att hon får leka och träffa andra barn. Det är bättre
när Carro och Sigge är där iallafall :D

  

Thea somnade på väg till tunnelbanan och sen hoppade jag av i hägerstensåsen och gick hem så att
hon fick sova en stund. Hon fick en flaska välling i sängen och jag låg och slappade i soffan en stund.
När älsklingen kom hem så värmde vi lite rester till middag och strax efter 6 knallade jag till veckans
första vattengympapass. Va trött som attans innan men efteråt är man så full av energi. Passade även
på att väga mig och jag har gått ner lite över ett halvt kilo på 5 dagar :D Älsklingen och dottern mötte
upp mig utanför simhallen så gick vi ner till centrum sen. Såg hur många snutbilar och ambulanser på
vägen till centrum och även en polishelikopter och jag sa till patrik att det va säkert nåt knivslagsmål eller liknande och det va det =/ Stod på blockets nyheter. En man hade blivit svårt knivskuren i magen
på en gata bara några hundra meter från där vi bor =/ Men polisen hade visst fått tag i gärningsmännen.
Vi handlade iallafall yougurt (lunch till patrik och frukost till mig), sen köpte vi tillbehör till middagen
imorrn och patrik köpte massa energidrickor.

Nu ska snart Thea få ny blöja, mat, pyjamas och sen förhoppningsvis sova :) När hon väl har somnat
ska jag och älsklingen hoppa in och ta en varm dusch. Börjar känna av lite träningsvärk på insidan av
låren också men det försvinner imorrn när det är dags för ett till pass :)

Nä, nu ska vi göra dottern klar för natten men ha en bra måndag!



Kommentarer
Anonym

ett bra sätt att få kontakt med andra är att berömma deras barn ex vad duktig han är , vilken fin tröja osv.

Du kan även be om tips/råd om något.

Sätt dig vid någon när ni fikar /leker

2011-12-06 @ 07:55:15
Carro

Tråkigt att det inte var så kul där. Jag har också jätte svårt att komma in i grupper och är inte heller någon som tar plats o så. Man måste nog själv anstränga sig lite, men det tycker jag inte är det lättaste :/



Vad kul att du gått ner ett halvt kilo, grattis! :)

kram

2011-12-07 @ 06:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!