Vilken dag!

I förmiddags åkte jag och Thea ner till Huddinge i snöovädret för att ta en fika me S som vi räknade
ut att jag inte har träffat på ca 4 år =/ Vi började me en fika på donken så att Thea kunde få lite mat
och vi hann knappt sätta oss innan Jonas och Jimmy kom och gjorde oss sällskap ett tag. Men efter att
dom hade gått så babblade vi på för fullt och hon hade me sig massa gamla kort på mig, från våra tjej-
kvällar och skolresor. Fick me mig 3 kort hem iallafall. Vad ung,smal och oförstörd man va på den tiden!
Haha. Idag ser man ut och känner sig som ett gammal nucka. Fast även om jag va smal på den tiden så
hade jag tandställning och MASSA mer finnar. Där korten är mellan 7-8 år gamla :P

 

Efter fikan gick vi runt i lite affärer, S köpte lite underkläder och jag ville också handla men jag får vänta
tills barnbidraget kommer imorrn :) Thea måste ha strumpbyxor och jag måste köpa fler nappar till henne då
ALLA hennes nappar försvinner. Dom är puts väck. Jag fattar bara inte vart dom tar vägen. Det kommer för
alltid va ett olöst mysterie.

 

S gjorde mig sällskap till bussen inna hon åkte hem och bussen va såklart försenad. Stod där i säkert en
halvtimme och frös ihjäl plus att Thea va kinkig och hon hade ingen napp. Det enda som dög va att sitta
i min famn och så fort jag satte henne i vagnen blev hon hysterisk och det va fanns inget jag kunde göra.
Bussresan hem va ett helvete. Eftersom att bussen va så pass försenad så va chauffören stressad och körde
därefter. Bussen va fullproppad. Jag flög som en vante, hit och dit. Vagnen me Thea höll på att välta flera
gånger. Han tvärnitade ofta och ena gången va han bara millimeter från att köra på en person som gick
över övergångsstället. Det va så underbart när vi äntligen va framme i fruängen och VÄLBEHÅLLNA! Var
så förbannad när jag sen gick hem, gick och svor för mig själv. Vilka idioter det finns!!!

På väg hem mötte jag Patrik som precis hade parkerat bilen så han fick ta Thea medan jag tog skötväskan
och lite annat.

Men efter middagen kunde jag lugna ner mig :)

Både jag och gubben hann ta ett bad och nu sitter vi och kollar på byggfuskarna. Är så otroligt trött efter
dagen så ikväll blir det sängen tidigt :D Måste ställa mig och diska nappflaskor först och packa om sköt-
väskan för imorrn drar vi till Huddinge igen :) Då blir det fika och äffärer me M och L :D Thea och L ska
få leka lite på donkens lekhörna :)



Kommentarer
Anonym

Hur kom det sig att du ökade så mycket i vikt ?

Det är ju inte bara för att du har varit gravid, du hade ökat i vikt innan. Bilden på tjejen i vita kläder med bar mage är väl du.

Du är inte en gammal förstörd nucka idag bara överviktig , men jobba på så är det problemet borta

2011-12-20 @ 08:11:43
Rebecka

Jag blev sambo helt enkelt. Det va först då jag fick upp ögonen för matlagning tex och sen hade man friheten att kunna äta va man ville. Och eftersom att sambon har körkort så åker vi ju bil överallt och innan jag träffade honom så gick jag varje dag och så. Ja, tjejen i vitt linne är jag :-)

2011-12-20 @ 09:15:14
Anonym

Fortsätt att laga mat men lär dig att laga mager/fettsnål mat. Du kan väl promenera även om Patrik har bil!1

2011-12-20 @ 09:23:33
Rebecka

Jo, du har rätt. Maten skulle jag kunna bli bättre på men promenaderna är värre. Jag hatar att promenera. Innan jag träffade Patrik så va jag tvungen att gå, antingen ner till Huddinge för att träffa vänner eller till flempan till min dåvarande pojkvän. Då va det lättare att promenera för då hade jag ett mål, jag promenerade aldrig för skojs skull. Det är där skillnaden ligger.

2011-12-20 @ 09:55:31
Anonym

Du har väl ett mål . Du vill ju minska ivikt så det är väl ett bra mål för att promenera även idag.

Konstigt att du har råd att fika men inte att köpa nappar till din dotter, i mina ögon en konstig prioritering av de få pengar du har !

2011-12-20 @ 10:02:13
Rebecka

Jag hade 20 spänn och alla vet att nappar inte kostar 20 spänn. Dessutom har hon nappar hemma men bara en av dom gillar hon.

2011-12-20 @ 10:42:04
Anonym

Tråkigt för er att ha det så knapert, men du verkar nöjd änndå

2011-12-20 @ 10:52:50
Rebecka

Vi har det inte knapert :-) men jag vill inte be min sambo om pengar för att fika även om jag har det knapert precis innan barnbidraget. Vi har pengar så vi klarar oss :-) men tack ändå.

2011-12-20 @ 11:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!