Förbereder allt

Nu har jag packat Patriks BB-väska och min egen såklart :)

Det här packade jag ner:
Två ombyten kläder till Thea, bl.a två långärmade bodys, ett
stickat set me byxor och tröja, overall, mössa, strumpor, en
filt.

Till mig själv packade jag två ombyten också samt några
"amningsvänliga" linnen, ett par tofflor, strumpor, skittrosor
(tänkte sno me mig några nättrosor från sjukan sen då jag har
hört att det är guds uppfinning till kvinnan efter förlossningen),
två amningsbehåar, amningsinlägg. Sen ska jag packa ner hygien-
artiklar och sånt också.

Är det något ni läsare kommer på som jag kanske har glömt att
packa så säg gärna till :)

Idag håller jag på och fixar hemma. Har precis hängt lite tvätt, ska
strax plocka undan lite på vardagsrumsbordet, bädda sängen, hänga
in torr tvätt, lägga disken i blöt osv. Vet att jag skulle ta det lugnt men
jag kan inte bara sitta i en skitig lägenhet utan att röra ett finger, speciellt
inte eftersom att det här kan va sista chansen att hinna städa undan innan
vi kommer hem me en liten bebis .....

Jag har beordrat patrik att måla klart snickerierna i sovrummet idag samt
dammsuga och våttorka golven innan helgen ..... när jag åker till förlossningen
vill jag att lägenheten ska vara ren och fin tills vi kommer hem igen ...... Det
är väl inget märkvärdigt?

Har haft huvudvärk till och från sen jag åkte hem från förlossningen men inget
allvarligt ...... längtar som bara den tills imorrn .... då får jag veta hur det blir :)
Är faktiskt lite nervös, vill verkligen att dom sätter igång mig, vill inte vänta på
tösen längre och hon är mer än redo för att komma också ..... jag och Patrik är
också mer än redo att hon kommer så varför vänta :P Vet att värkarna blir mer
kraftigare och mer intensiva vid igångsättning men på ett sätt är det bra, dels har
jag inget att relatera smärtan till och dels så borde ju nästa förlossning göra mindre
ont om jag föder spontant ..... eller hur? :D Jag ser faktiskt inget negativt me att bli
igångsatt ..... Trots att jag har en vän som även hon blev igångsatt och hade värkar
i över 36 timmar så att hon till slut va tvungen att göra kejsarsnitt, så är jag inte
rädd ..... Läkarna ser till mitt och bebisens bästa, dom gör det rätta .....

Nu ska jag fortsätta lyssna på mix megapol och städa :)

Bye Bye



Kommentarer
Tine

mobilladdare

kameran

laddaren till kameran

toffs att ha i året

musik? (hade med agnes, våran musik o bakgrunden)



:P

2011-02-25 @ 09:17:35 | http://monkeyhey.blogg.se/
Rebecca

Mobilladdare har jag packat ner, samma sak me kameran och laddare till den, toffsar ska jag packa ner, det åker ner samtidigt som andra hygienartiklar. Dom har radio på förlossningen så musik behöver jag inte :)

2011-02-25 @ 12:40:57
Tine

Gooodie!! ;D LYCKA TILL!!

2011-02-25 @ 20:42:44 | http://monkeyhey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!