Ligger på förlossningen

Den här dagen har varit omtumlande och jobbig :( Och jävligt lång men snart
är den över .....

Gick upp kvart i 6 imorse för att va på vårdcentralen kl 8 ..... fick sitta och vänta
en halvtimme innan jag fick komma, vilket innebar att jag me största sannolikhet
skulle missa tiden hos BM halv 11 men men ^^ Dom tog första blodprovet efter
att jag druckit den där supervidriga sockerlösningen som gav mig kväljningar :(
Att sen sitta still och hålla sig vaken i 2 timmar va nästan omöjligt, slumrade till
ett par gånger =/ haha ..... men halv 11 va jag klar och då chansade jag och gick
till min BM och hon hade tid för lilla mig :)

Provsvaret från glukosbelastningen va toppen, inga indikationer på diabetes :)
TYVÄRR va resten av proverna sämre :( mitt blodtryck va skyhögt, 135/100,
jag hade 1+ i äggvita och tösens puls alldeles för hög, den låg på 170 och i
normala fall ligger den på 150 .... så min BM ringde spec.mödr för en tid och
göra ett ctg .... fick en tid kvart över 1 .....

Fick sällskap en snabbis av Camilla thåqvist som bjöd på lite fika innan jag rusade
vidare till spec.mödr ..... gjorde ett ctg och det visade bara bra :) tösens puls låg
som den skulle den igen .... under tiden hade min älskade moster och kusin kommit
för att hålla mig sällskap och det är jag tacksam för :) Fick nämligen vänta ca 1,5
timme på att läkaren skulle komma och under den tiden va det action på spec.mödra :P
Det låg en kvinna precis i rummer intill och då hör jag av en personal att hon inte får
nån kontakt me patienten så alla rusar in dit .... efter en stund vaknar patienten till och
då gnyr hon och sen börjar hon skrika ..... förmodligen så skulle hon föda, jag vart
iallafall vettskrämd och började gråta ..... tyckte det va jätte obehagligt ..... sen blev
det min tur in till läkaren ..... dom kollade blodtryck och jag fick lämna urinprov .....
Sen blev jag skickad till labbet för att ta lite mer prover ..... vid 16-tiden va det klart
för stunden, jag skulle återkomma 2 timmar senare för att få svaren .....

Under tiden åkte jag upp till min moster och fikade lite och Patrik kom dit när han hade
slutat .... halv 6 va jag tillbaka på sjukan och tänkte att: nu kan jag snart åka hem och
äta och koppla av ..... trodde jag ja ^^ Fick träffa en läkare som förklarade att jag har
fått havandeskapsförgiftning i lätt grad och att dom ville lägga in mig på förlossningen
under natten för observation ..... det va verkligen inte va jag ville höra men jag hade
inget val ..... hon pratade om en ev igångsättning också så imorrn ska jag få träffa en
läkare så får jag se va som bestäms då ..... jag hoppas hur som helst att jag får åka
hem imorrn  ..... Känns jobbigt att ligga här själv, saknar Patrik så fruktansvärt mycket.

Nu har dom precis varit och tagit kvällens sista blodtryck och det hade sjunkit som tur
va :) ska göra ett till imorrn mellan kl 05-06 plus lämna urinprov ..... men nu ska jag
tvätta ansiktet och borsta tänderna för att sen sova ..... är verkligen helt död .....

Bye Bye



Kommentarer
Madde

ush inte kul detta ju. hoppas att allt blir bra o tur att dom har koll på de iaf, o snart så har ni lilla thea hos er <3

2011-02-22 @ 09:53:11
Anonym

ingen bebis?

2011-02-22 @ 20:26:57
Rebecca

Ingen bebis än :( men snart så, tror inte alls att det kommer dröja länge .... kommer ev bli igångsatt i helgen eller nästa vecka :)

2011-02-22 @ 20:35:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!