Lycka

Jag är glad för dom äkta vännerna jag har :) Dom betyder så oerhört mycket
för mig, trots att man sällan ses eller pratar så finns dom där och stöttar en .....
Jag försöker också stötta och finnas till men jag vet att jag är dålig på att
höra av mig till folk och det ber jag om ursäkt för, ska verkligen försöka bli
bättre på det ..... Men närmsta månaderna kommer jag fokusera på livet som
nybliven mamma och anpassa mig till ett nytt liv så jag hoppas ni förstår att
jag kommer va ganska upptagen men så fort allt lagt sig så tänker jag börja
om me mitt liv och börja träffa gamla vänner som jag sällan träffar :)

Trots vissa omständigheter är jag lycklig, verkligen innerligt lycklig .... ja,
jag förlorade visserligen en vän som har betytt mycket för mig men det fick
mig att inse hur mycket jag försummade mina andra vänner .... så det kom
iallafall nåt positivt ur det hela :P

Tisdag idag då, va händer här hemma? mest det gamla vanliga tyvärr =/ Fast
idag kom min älskling hem och åt lunch, det va trevligt me lite besök även om
det vart kortvarigt ..... jag ska ställa mig och hänga tvätt och småplocka .....
patrik diskade alla glas och bestick när han va hemma så jag ska försöka diska
alla kasruller, stekpannan och dom större grejerna, diskar tills ryggen säger ifrån ....

Vill bara att sovrummet blir klart så man kan bära in spjälsängen igen och fixa =/
sitter och väntar på mitt paket från sovtex också, det är ju theas sängkläder som
jag ska tvätta och stryka och bädda rent me innan helgen men det borde komma
idag, dom skickade det i fredags =/ Vill även sätta upp nalle puh-tavlorna .... nå,
det är bara att vänta :) På torsdag ska sovrummet bli klart så .....

Nä, nu har tvättmaskinen tjutit klart så jag får väl gå och hänga massa tvätt, har
verkligen ingen lust men ja, är man hemmafru så är man :P Och jag tar mitt jobb
på största allvar .... Måste fixa lite lunch också, första gången på evigheter som jag
är hungrig mitt på dan =/

Bye Bye





Kommentarer
Anonym

varför bli ovänner över vad era barn heter och ska heta? Ni är grymt barnslig båda parter.

2011-02-08 @ 12:14:13
Rebecca

vem du nu än är så håller jag verkligen me =/ jag bad om ursäkt för att jag hade misstolkat henne angående det men då hade hon nog redan bestämt sig för att avsluta vår vänskap. Men det kanske va lika bra att det blev så, vem vet.

2011-02-08 @ 12:23:24
Empy

ja vet inte hur eran relation va eller är, men varför inte bara släppa det och gå vidare, det brukar funka, till båda har lugnat ner sig iaf.. Visst dom va skyldiga er pengar, men vad är pengar gentimot den vännskpen ni hade? om du nu visste hur dåligt med pengar dom hade, så varför hänga ut dom i din blogg? hade du velat att hon skulle göra så imot dig? ja står inte på nåns sida, och ja vill absolut inte verka som nån komandora, men ja bara blir lite fundersam.. Jag hoppas iaf att allt löser sig, och ja är jätte glad att ni ska få barn, och tycker det ska bli skit mysigt, är faktiskt lite avensjuk hahah :) Men ja vet att allt kommer bli bra till sist. eller hur becca :)

2011-02-09 @ 11:22:17
Rebecca

Jag har släppt det, har varken tid, lust eller ork att ödsla min energi på massa skit. har så mycket annat att tänka på just nu. Jag och patrik hade inte brytt oss om det gällde lite pengar men nu gäller det MYCKET pengar som vi verkligen skulle behöva. Och det är själva principen, att lånar man ut pengar så förväntar man sig att få tillbaka dom inom en rimlig framtid. det är trist att det har blivit såhär och förmodligen kommer det bli värre då jag och patrik funderar på att kontakta inkasso. vi har inget val. och ja, det va fel av mig att hänga ut dom på min blogg, det erkänner jag men gjort är gjort och jag kan bara lära mig av mina misstag i framtiden :) Jag hoppas också att det löser sig men jag känner madde och förra gången vi blev riktigt ovänner hade vi ingen kontakt på över 6 månader så jag har inga höga förväntningar.



Känns som om jag förlorar alla "vänner" pga olika skäl, va jag än gör så är det nån som tar illa upp. Men jag kan inte tänka på alla andra jämt. Och framför allt inte nu, nu har jag så mycket annat att tänka på.



Nu tänker jag fokusera på sånt som jag mår bra av och av vänner som ställer upp :) framför allt ska jag njuta av den här sista tiden ensam me patrik för snart är vi en familj.



tack empy =D

2011-02-09 @ 12:07:42
Empy

låter bra det, men inkasso, det är väl lite väl hårt? dom är ju trottsallt dina vänner ( ja dom va det iaf ) ta ett snack med dom och lägg upp en avbetalings plan i första hand, för i sånna lägen måste man tänka, tänk om det va vi som hade lånat pengar av dom.. Ni hade gått i taket om dom hade gjort så imot er.. Men ja förstå vilken sits ni sitter i.. Kramar!

2011-02-09 @ 12:52:49
Rebecca

Empy, vi har pratat me dom flera gånger men vi får samma svar hela tiden: vi har inte råd. Ändå lägger dom massa pengar på skit dom inte ens behöver. Och har dom inte råd att betala tillbaka så skulle dom inte ha lånat pengar från första början =/ Jag och patrik har sagt att dom kan betala en viss summa varje månad bara vi börjar få tillbaka våra pengar men dom bara slingrar sig, dom verkar inte ta ansvar för lånet. Och dom där pengarna hade verkligen behövts nu då det fortfarande är grejer kvar att köpa till lilltjejen innan hon kommer men nu har vi inte råd. det känns för jävligt.

2011-02-09 @ 13:29:40
anno

tag lärdom låna aldrig ut pengar finns alltid en risk att bli blåst även av sk vänner

2011-02-09 @ 13:38:00
Rebecca

ah, tydligen ^^

2011-02-09 @ 14:38:14
Empy

OKej.. som ja skrev innan, så vet ja ju inte hur situationen ser ut, men då förstår ja att ni inte har något val, för då har ni ändå försökt att få lite pengar varje månad iställed.. Hoppas det löser sig becca.. Kram

2011-02-10 @ 08:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!